سوزوکی ویتارا هیبریدی در راه ایران

یکشنبه 3 دی 02 ساعت 06:49
سوزوکی ویتارا هیبریدی در راه ایران

اگرچه هشت سال از عرضه ویتارا می‌گذرد، اما سوزوکی همچنان به تولید نسخه‌های جدید براساس آن، از جمله نسخه‌های هیبریدی ادامه می‌دهد تا حداقل یکی دو سال دیگر از تمام پتانسیل ویتارا بهره ببرد.

در سال ۲۰۱۸، سوزوکی ویتارا نیمه‌هیبریدی با موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ بنزینی K14D بوسترجت و استارتر ژنراتور ۴۸ ولتی با توان ۱۲۹ اسب بخار عرضه شد. در سال ۲۰۲۲، سوزوکی نسخه هیبریدی ویتارا را با موتور تنفس طبیعی از سری K15 و یک موتور برقی با توان کلی ۱۱۷ اسب بخار مجهز به جعبه‌دنده شش سرعته AGS عرضه کرد.

ویتارا شتاب قابل قبولی دارد و جعبه‌دنده اتوماتیک اگرچه با کمی تاخیر اما به نرمی دنده را تغییر می‌دهد. میانگین مصرف سوخت آن در حدود ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، در حالی که میانگین مصرف سوخت ویتارا معمولی ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

رانندگی با ویتارا در شهر آسان و لذت‌بخش است، دید خوبی دارد، کار با فرمان و پدال‌ها نیازمند تلاش زیادی نیست و ابعاد آن امکان پارک در کوچه‌های تنگ را فراهم می‌کند.

نسخه هیبریدی را می‌توان توسط چراغ‌های جلو در بالا و چراغ‌های روز در پایین تشخیص داد. دستگیره درهای معمولی و درهای نازک که عایق صوتی خوبی ندارند یادآور محصولات ژاپنی ارزان دهه ۲۰۰۰ است. نمایشگر لمسی هفت اینچی سیستم چندرسانه‌ای خیلی قدیمی به نظر می‌رسد، اگرچه از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

از نکات مثبت می‌توان به سیستم‌های ایمنی فعال شامل ترمز اضطراری خودکار، سیستم حفظ مسیر، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار خروج از مسیر، هشدار ترافیک هنگام دنده عقب، تشخیص علائم راهنمایی و نظارت بر نقاط کور اشاره کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar