معرفی مرسدس بنز E استیت ۲۰۲۴

چهارشنبه 31 خرداد 02 ساعت 09:56
معرفی مرسدس بنز E استیت 2024

مدتی پس از رونمایی جدیدترین مرسدس بنز کلاس E، نسخه‌ی استیت نیز به‌زودی تحویل مشتریان می‌شود. این محصول، علاقه‌مندان فراوان در امریکا و اروپا دارد.

خودروهای استیشن واگن در ایران، چندان محبوب و پرفروش نیستند. شاید اگر عرضه‌ی مدل‌های متنوع این کلاس، برای مردم کشورمان انجام می‌شد؛ شرایط متفاوت بود اما به هرحال، کراس‌اورها و شاسی‌بلندها در تمام جهان، متقاضیان بیشتری نسبت به استیشن‌واگن‌ها دارند.

برندهای امریکایی پیش از دیگران اقدام به تولید استیشن‌ واگن کردند اما خودروسازان آلمانی، شامل آئودی و مرسدس بنز و بی‌ام‌و، نقش پررنگ‌تر برای صادرات این کلاس خودروی به سراسر جهان داشتند. از دهه‌ی ۵۰ میلادی، مرسدس بنز استیشن واگن با مدل ۳۰۰C وارد بازار آلمان شد و اواخر دهه‌ی ۷۰ میلادی، اتاق W123 مخاطبان از کشورهای مختلف دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

هنوز افراد پرشماری در سراسر دنیا وجود دارند که استیشن‌واگن‌ها را به کراس‌اورها ترجیح می‌دهند. حتی مدل‌های کلاسیک این گروه، شامل انواع بی‌ام‌و سری ۵ یا مرسدس E کلاس، محبوب هستند. نمونه‌های مختلف ساخت آئودی که با نام آوانت شناخته می‌شوند نیز با تجهیزات سفارشی و قیمت بیش از صد هزار دلار، مشتری‌های متعدد در کشورهای متمول دارند. از سویی دیگر، شایعات زیادی شنیده می‌شوند که مرسدس بنز قرار است تولید استیشن‌واگن‌ها را تا سال ۲۰۳۰ متوقف کند.

جدیدترین محصول مرسدس بنز، بزرگ‌ترین استیشن واگن در تاریخ شرکت سازنده محسوب می‌شود. این خودرو با کد S124 طول ۴۹۴۹ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۹۶۱ میلی‌متر خواهد داشت تا فضای مناسب برای جلوی زانو و صندوق بار ارائه دهد. عرض این خودرو نیز نسبت به نسل قبل، ۳ سانتی‌متر بیشتر شده و حالا به ۱۸۸ سانتی‌متر رسیده است.

جدیدترین E کلاس استیت، صرفا با دو ردیف صندلی تولید خواهد شد. نکته‌ی مثبت در فقدان ردیف سوم، فضای بار ۶۱۵ لیتری است که می‌تواند با خواباندن صندلی‌های پشت، به ۱۸۳۰ لیتر برسد. از سویی دیگر، مرسدس E کلاس استیت پلاگین هیبرید به دلیل نصب باتری و تجهیزات برقی، فقط ۴۶۰ و ۱۷۸۵ لیتر، صندوق بار خواهد داشت.

در نمای بیرونی، طبیعتا تفاوت خاصی بین E کلاس سدان و استیت دیده نمی‌شود. استیشن واگن جدید، ضریب درگ ۰.۲۶ خواهد داشت نسبت به نسل قبل، ۰.۱ بهبود شاخص آیرودینامیک فراهم کند. نسخه‌ی پایه، چرخ‌های ۱۷ اینچ خواهد داشت اما خریدار می‌تواندرینگ‌های ۲۱ اینچ هم سفارش دهد.

مهندسان مرسدس بنز ادعا می‌کنند استیشن واگن جدید، به لطف فناوری‌های مدرن سیستم تعلیق، راحتی بیشتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. در مدل استاندارد، فنرهای پنوماتیک (هوایی) نصب می‌شوند اما نمونه‌ی مجهز به اکسل دوگانه با فناوری شرکت ایرمتیک  (Airmatic میز قابل سفارش است. در فضای داخلی نیز، امکان خرید E کلاس استیت با سه نمایشگر وجود دارد.

در آلمان، ارزان‌ترین E کلاس استیت ۲۰۲۴ مجهز به موتور ۲ لیتر توربو از سری E200 با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر خواهد بود. مدل هیبرید ساده، یک موتو برقی با قدرت ۲۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر نیز ارائه خواهد کرد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت E200 استیت به ۸ ثانیه برسد. نهایت سرعت این استیشن واگن، ۲۳۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

نسخه‌ی دیزلی به نام E200d قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن‌متر دارد. این خودرو نیز مشابه E200، همراه با فناوری هیبرید ساده (mild hybrid) و سیستم برق ۴۸ ولتی ارائه می‌شود. از نظر شتاب‌گیری و نهایت سرعت، E200 و E200d تفاوت چندانی ندارند اما طبیعتا رانندگی با خودروی دیزلی در اروپا، کم‌هزینه‌تر است. مدل‌های ۶ سیلندر دیزلی نیز به زودی معرفی خواهند شد.

تا پیش از رونمایی Eکلاس AMG، مدل E300e مجهز به سیستم پلاگین هیبرید، قدرتمندرین نسخه خواهد بود. این مدل با ترکیب موتور ۲ لیتر توربوشارژ و سیستم الکتریکی، ۳۱۲ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. مرسدس E300e در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و همچنین می‌تواند مسافت ۱۰۰ کیلومتر را، تمام برقی طی کند. این خودرو باتری ۲۵/۴ کیلووات ساعتی دارد.

تا سال آینده، E63 استیت مرسدس بنز و  M5 تورینگ بی‌ام‌و برای رقابت با آئودی RS6 آوانت رونمایی خواهند داشت. حدود قیمت E200 جدید، ۶۰ هزار دلار خواهد بود اما برای E63 استیت بعدی، احتمالا هزینه خرید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار دلار وجود خواهد داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar