معرفی آئودی Q4 برقی ۲۰۲۴

بروزرسانی در: جمعه 31 شهریور 02 ساعت 09:00
معرفی آئودی Q4 برقی 2024

تغییرچهره برای Q4 ای‌ترون ۲۰۲۴، با بهبود فنی و توان پیمایش همراه است. این مدل با دو نوع بدنه‌ی استاندارد و کوپه تولید خواهد شد.

بدون شک تقاضای بسیار بالا برای محصولات تسلا و خصوصا مدل Y در اروپا، خودروسازان اروپایی را تحت تاثیر قرار داد تا کراس‌اورهای الکتریکی را به فهرست محصولات خود اضافه کنند. حالا، فولکس واگن، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، اوپل و آئودی، انواع شاسی‌بلندهای برقی را با قیمت‌های متفاوت تولید می‌کنند. ضمن اینکه پورشه ماکان الکتریکی نیز به‌زودی معرفی خواهد شد.

آئودی Q4 برقی از سال ۲۰۲۲ تولید می‌شود و دو تیپ بدنه دارد. این خودرو برای عرضه در سال ۲۰۲۴، تغییر چهره جزئی اما بسیار جذابی خواهد داشت تا بیش از گذشته، اسپرت و جوان‌پسند باشد. آئودی ادعا می‌کند برای Q4 ای‌ترون جدید، به‌روزرسانی‌های مهم در سیستم تعلیق، باتری و موتور اعمال کرده است که علاوه‌بر بهبود حس رانندگی، اتلاف انرژی را کاهش می‌دهد.

باتری ۷۷ کیلووات ساعتی برای Q4 مشابه مدل‌های قبلی است اما فرایند شارژ سریع بهبود یافته است تا هنگام اتصال به درگاه DC، تکمیل ظرفیت باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد، در ۲۸ دقیقه انجام شود. مالک خودو می‌تواند برای افزایش طول عمر باتری‌ها، قابلیت‌های جدید مثل محدودکننده شارژ تا ۸۰ درصد و سیستم خنک‌کننده در شرایط اضطراری را فعال کند.

مدل پایه، تک موتور محرک عقب با قدرت ۲۸۲ اسب بخار است و شعاع حرکتی ۵۶۰ کیلومتر دارد. گشتاور ۴۶۰ نیوتن‌متر کمک می‌کند تا این نسخه از Q4 برقی در زمان ۶/۷ ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. مدل تک و دو موتوره، گیربکس تک سرعته و نهایت سرعت محدود به ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارند. آئودی Q4 ای ترون دو موتوره چهار چرخ محرک، ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، ۵/۴ ثانیه اعلام شده است

آئودی ادعا می‌کند راحتی سرنشین، تعادل هنگام مانور و هیجان رانندگی با Q4 برقی ۲۰۲۴ بهبود چشم‌گیر خواهد داشت. راننده خودرو نیز می‌تواند تغییرات متنوع بر عملکرد سیستم تعلیق را برای حالت‌های اسپرت، استاندارد یا نرم، تنظیم کند. در بحث تجهیزات، نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ لمسی و پنل دیجیتال پشت فرمان، ترمز خودکار و کروزکنترل هوشمند با قابلیت تغییر سرعت در ترافیک، برای تمام مدل‌های وجود دارد؛ اما چرخ‌های ۲۱ اینچ، چراغ‌های LED سیاه و رنگ‌های خاص بدنه، سفارشی خواهند بود.

پیش‌فروش آئودی Q4 ای‌ترون ۲۰۲۴ با قیمت ۵۶ هزار دلار در آلمان انجام می‌شود. مدل کوپه (اسپرت‌بک) دو موتوره، احتمالا آستانه قیمت ۶۰ تا ۶۵ هزار دلار خواهد داشت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar