معرفی آئودی RS6 GT

چهارشنبه 18 بهمن 02 ساعت 10:41
معرفی آئودی RS6 GT

آئودی RS6 GT نسخه‌ای ویژه است که تنها ۶۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود با تغییراتی در سیستم تعلیق و لاستیک‌ها، روی استفاده در پیست تمرکز دارد.

آئودی RS6 پرفورمنس با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۳ ثانیه، استیشن بسیار سریعی است اما حالا سازندهٔ آلمانی نسخه‌ای حتی وحشی‌تر از این ماشین را معرفی کرده است. این نسخه که RS6 GT نام دارد، از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند اما با برخی تغییرات، سریع‌تر شده و حالا ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این نسخه برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم به ۱۱.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بااین‌حال، RS6 GT به لطف کاهش ۱۰ میلی‌متری ارتفاع از طریق فنرهای قابل تنظیم دستی، بیشتر از سرعت در خط مستقیم، هندلینگ بهتری دارد. این خودرو همچنین به آنتی‌رول بارهای سفت‌تر، کمک‌فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی، دیفرانسیل بروز شده و لاستیک‌های چسبندهٔ کانتیننتال اسپرت کانترکت ۷ هم مجهز شده است. طراحان آئودی برای نمای بیرونی RS6 GT از خودروی مسابقه‌ای افسانه‌ای آئودی ۹۰ کواترو IMSA GTO الهام گرفته‌اند. رنگ‌های نمادین قرمز، سفید و مشکی مسابقه‌ای آئودی و رینگ‌های ۲۲ اینچی سفیدرنگ ازجملهٔ این الهامات هستند. البته خریداران می‌توانند رنگ‌های دیگری را هم سفارش دهند.

آئودی همچنین برای RS6 GT کاپوت فیبر کربنی را هم در نظر گرفته است که به‌صورت کاملاً بدون رنگ یا نیمه‌رنگی قابل انتخاب خواهد بود. گلگیرهای جدید با خروجی هوا در پشت چرخ‌های جلو باعث بهبود جریان هوا می‌شود درحالی‌که نشان‌های GT هم در قسمت‌های مختلف دیده می‌شود. در داخل، صندلی‌های اسپرت جدید با پشتی کربنی با چرم مشکی و آلکانترا و دوخت قرمزرنگ پوشیده شده‌اند و پلاکی هم روی کنسول مرکزی نقش بسته که به شمارهٔ ساخت و تولید محدود بودن خودرو اشاره دارد.

آئودی تنها ۶۰۰ دستگاه از این استیشن خاص تولید خواهد کرد که کاپوت فیبر کربنی، گلگیرها، سپر، اسپویلر و سیستم تعلیق به‌صورت دستی توسط طراحان و مهندسان آلمانی ساخته می‌شود. از این تعداد، تنها ۸۵ دستگاه در آمریکا و ۷ دستگاه در کانادا عرضه خواهد شد. آئودی اما هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar