معرفی آلفارومئو ۳۳ استراداله

پنج شنبه 9 شهریور 02 ساعت 09:45
معرفی آلفارومئو 33 استراداله

سوپراسپرت آلفارومئو ۳۳ استراداله با الهام از مدل نمادین تیپو ۳۳ دهه ۶۰ طراحی شده است و در نسخه‌های بنزینی و الکتریکی ساخته خواهد شد.

آلفارومئو با الهام از یکی از نفیس‌ترین و نمادین‌ترین خودروهای تاریخ خود یعنی تیپو ۳۳ دههٔ ۶۰، سوپراسپرت جدید و تولید محدودی بنام ۳۳ استراداله را معرفی کرده است. مثل مدل مذکور، این سوپراسپرت جدید هم موتور وسط است و ظاهری چشمگیر با طراحی رترو دارد که توسط شرکت اتاق‌سازی کاروزریا تورینگ سوپرلگرا ساخته می‌شود. این همان شرکتی است که سال گذشته بدنهٔ سفارشی جولیا SWB زاگاتو را ساخت.

از ۳۳ استراداله تنها ۳۳ دستگاه ساخته می‌شود که همهٔ آن‌ها ظرف چند هفته پس از گرند پری فرمول یک ایتالیا ۲۰۲۲ در مونزا فروخته شدند. در آن زمان، خریداران احتمالی دعوت شدند تا پشت درهای بسته نگاهی اجمالی به این خودرو داشته باشند. هیچ دو دستگاهی از این سوپراسپرت باهم یکسان نخواهد بود زیرا هرکدام یک اثر هنری منحصربه‌فرد و تکرار نشدنی توصیف شده که با دقت توسط یک تیم خاص ساخته می‌شود.

برای ۳۳ استراداله آپشن‌های شخصی‌سازی بی‌شماری ارائه می‌شود مثل شماره وین سفارشی با هشت رقم که توسط خریدار انتخاب می‌شود و در تونل مرکزی خودرو به نمایش درمی‌آید. این آلفای گران‌قیمت به درهای پروانه‌ای، مونوکوک فیبر کربنی با فریم آلومینیومی H و سقفی ساخته‌شده از ترکیب این دو ماده بهره می‌برد. حتی فریم پنجره‌ها از فیبر کربن ساخته شده و ایتالیایی‌ها بجای شیشهٔ عقب سراغ پلی‌کربنات رفته‌اند.

کابین این ماشین در دو تم مختلف بنام‌های تریبوتو و آلفا کورسه ارائه می‌شود که اولی از تیپو ۳۳ کلاسیک الهام گرفته درحالی‌که دوم اسپرت‌تر خواهد بود. همچنین طراحی کلی داخل خودرو بسیار ساده و با کمترین دکمه‌ها و کنترل‌های ممکن است زیرا آلفا می‌خواهد خریداران فقط روی چیزی که واقعاً مهم است، یعنی رانندگی تمرکز کنند. در اینجا از ترکیب چرم، فیبر کربن، آلومینیوم و آلکانترا استفاده شده و درعین‌حال به سلف دهه ۶۰ خود وفادار مانده است.

در سینهٔ سوپراسپرت آلفارومئو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که بیش از ۶۲۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. هرچند این عدد دقیقاً با قدرت موتور نتونوی مازراتی در سوپرکار MC20 برابر است اما گفته شده پیشرانهٔ ۳۳ استراداله درواقع تکاملی از موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آلفا است که در مدل‌های جولیا و استلویو کوادریفولیو استفاده می‌شود. همچنین انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ZF صورت می‌گیرد درحالی‌که MC20 از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ترمک استفاده می‌کند.

علاوه بر این، آلفارومئو نسخهٔ تمام الکتریکی ۳۳ استراداله را هم با بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند. این عدد نیز دقیقاً با خروجی سه موتور الکتریکی مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره برابر است و مثل مازراتی، برد سوپراسپرت آلفارومئو هم ۴۵۰ کیلومتر اعلام شده است. بااین‌حال، آلفارومئو حرفی از اینکه ۳۳ استراداله از قوای محرکهٔ الکتریکی گرن‌توریسمو فولگوره استفاده می‌کند یا نه نزده است.

۳۳ استراداله، صرف‌نظر از نوع قوای محرکه، در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. برای متوقف کردن این سوپراسپرت ایتالیایی هم دیسک‌های کربن سرامیکی برمبو و سیستم ترمز باسیم در نظر گرفته شده است. این خودرو همچنین از سیستم تعلیق دو جناقی با کمک‌فنرهای فعال و سیستم افزایش ارتفاع محور جلو بهره می‌برد. به گفتهٔ «ژان فیلیپ ایمپاراتو»، مدیرعامل آلفارومئو، ۳۳ استراداله آخرین خودروی خاص این شرکت نخواهد بود و مدل‌های سفارشی دیگری هم در نظر گرفته شده‌اند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar