معرفی بنز AMG میتوس پیور اسپید !

پنج شنبه 3 خرداد 03 ساعت 09:54
معرفی بنز AMG میتوس پیور اسپید !

شرکت مرسدس AMG اولین خودرو از سری محصولات گران‌قیمت و بسیار خاص میتوس با نام پیور اسپید را معرفی کرد.

میتوس پیور اسپید یک رودستر دو نفره روباز است که از خودروهای مسابقه‌ای نمادین این خودروساز و همچنین مدل‌های فرمول یک الهام می‌گیرد. اگرچه مرسدس AMG اشاره زیادی به مشخصات محصول جدید خود نکرده اما پیور اسپید بر اساس SL کانورتیبل شکل گرفته و از چراغ‌های جلو و عقب این خودرو استفاده می‌کند. البته در سپر جلو خبری از جلوپنجره سنتی مرسدس بنز نیست و بجای آن دماغه‌ای تیز و رو به بالا طراحی شده است. همچنین در بخش پایینی جلوپنجره هم لوگوی سفید رنگ AMG دیده می‌شود.

در مرسدس AMG میتوس پیور اسپید خبری از شیشه جلو نیست و بجای او ساختار میله هالو مشابه با خودروهای فرمول یک وجود دارد. تکیه‌گاه پشت صندلی‌ها نیز از خودروی ۳۰۰ SLR که با رانندگی استرلینگ موس و دنیس جنکینسون به قهرمانی مسابقه میله میگلیا ۱۹۵۵ رسید الهام گرفته‌اند؛ اما رنگ بدنه میتوس پیور اسپید که ترکیبی از رنگ قرمز و خاکستری خودروهای لمان است ما را به یاد مرسدسی می‌اندازد که مسابقه تارگا فلوریو ۱۹۲۴ را پیروز شد.

ژرمن‌ها می‌گویند در دیگر بخش‌های خودرو نیز از دانش به دست آمده در فرایند توسعه هایپرکار وان استفاده شده است. برای مثال در بخش پایین پیور اسپید قطعات فیبر کربنی وجود دارد تا آیرودینامیک آن بهبود یابد. همچنین پوشش چرخ‌های کربنی نیز باعث افزایش راندمان آیرودینامیکی شده و جریان هوا در اطراف چرخ‌ها را بهینه می‌کنند تا درعین‌حال ورود هوا به ترمزها و خنک شدن آن‌ها را نیز بهبود بخشند. مایکل شیبه رئیس مرسدس AMG می‌گوید:

کانسپت مرسدس AMG میتوس پیور اسپید پیش‌نمایشی از مستقیم‌ترین راه به تجربه پرفورمنس و لذت رانندگی است. این خودرو فاقد سقف یا شیشه جلوست و به همین خاطر سرنشینان را از محیط جدا نمی‌کند. شما می‌توانید نور، هوا و لذت را بدون هیچ‌گونه فیلتری تجربه کنید. به عنوان اولین محصول از خانواده میتوس، پیور اسپید نشان دهنده بالاترین سطح انحصاری بودن است. عناصر طراحی همچون پوشش هالو نیز حس و حال خودروهای فرمول یک را ایجاد کرده‌اند.

مرسدس AMG اشاره‌ای به قوای محرکه میتوس پیور اسپید نکرده هرچند احتمال دارد پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی SL63 در آن بکار رود. این پیشرانه در حالت پایه ۵۷۷ اسب بخار قدرت دارد اما خروجی‌اش در نسخه E پرفورمنس به رقم قابل‌توجه ۸۰۵ اسب بخار می‌رسد. البته صرف‌نظر از قدرت پیشرانه، پیور اسپید احتمالاً جذاب‌ترین SL کلاسی خواهد بود که می‌توان خرید. مرسدس تنها ۲۵۰ دستگاه از خودروی موردبحث را تولید خواهد کرد. پیور اسپید تنها در دسترس خاص‌ترین طرفداران و کلکسیونرهای مرسدس بنز است هرچند فعلاً قیمت آن مشخص نشده و البته حدس می‌زنیم خریداران گلچین شده هیچ مشکلی در پرداخت مبالغ بالا برای خرید چنین محصول منحصربه‌فردی نخواهند داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar