مرسدس بنز پرفروش‌ترین لوکس ساز آمریکا در سال ۲۰۱۸ لقب گرفت

چهارشنبه 19 دی 97 ساعت 19:37
مرسدس بنز پرفروش‌ترین لوکس ساز آمریکا در سال 2018 لقب گرفت

مرسدس بنز به مدت یک سال دیگر موفق شده تاج پرفروش‌ترین لوکس ساز بازار آمریکا را با شکست دادن رقبای هم وطن خود شامل بی ام و و آئودی همچنان روی سر خود حفظ کند.

طی سال ۲۰۱۸، مرسدس بنز ۳۱۵ هزار و ۹۵۹ دستگاه خودرو فروخته که اندکی بیشتر از ۳۱۱ هزار و ۱۴ دستگاه فروش شرکت بی ام و در دوره زمانی یکسان محسوب می‌شود. برخلاف حفظ عنوان پرفروش‌ترین شرکت لوکس ساز بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸، فروش کلی این شرکت در آمریکا به نسبت سال ۲۰۱۷ تقریباً ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. از سویی دیگر، فروش بی ام و در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۲۰۱۷ معادل ۱.۷ درصد پیشرفت کرده است.

بعد از این دو شرکت آلمانی، لکسوس رتبه سوم را با ۲۹۸ هزار و ۳۱۰ دستگاه فروش در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده که به نسبت سال پیش ۲.۲ کاهش دارد. آئودی رتبه چهارم خود را با ۲۲۳ هزار و ۳۲۳ دستگاه فروش طی سال ۲۰۱۸ حفظ کرده است.

جالب این که رتبه پنجم پرفروش‌ترین لوکس ساز ۲۰۱۸ بازار آمریکا با ۱۵۸ هزار و ۹۳۴ دستگاه فروش به آکورا رسیده است. با اندکی اختلاف و با ۱۵۴ هزار و ۷۰۲ دستگاه فروش شرکت کادیلاک توانسته رتبه بعدی را به خود اختصاص بدهد.

روی هم رفته، سگمنت خودروهای لوکس در آمریکا ۲ میلیون و ۲۷ هزار و ۳۱۲ دستگاه در سال ۲۰۱۸ فروش داشته که کاهشی ۰.۳ درصدی در قیاس با ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.

در مصاحبه‌ای با اتونیوز، مدیرعامل مرسدس بنز آمریکا، دیتمار اکسلر گفته که شبکه نمایندگی‌های آمریکا و عملکرد فوق العاده آن‌ها نقش به سزایی در کسب این عنوان برای مرسدس داشته است.

وی در بخشی از مصاحبه‌اش گفته: «برخلاف تحویل همراه با تأخیر برخی از محبوب‌ترین مدل‌های ما در سال ۲۰۱۸، به لطف عملکرد بسیار خوب شبکه نمایندگی خود توانستیم سال ۲۰۱۸ را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم. با جوان‌ترین و بهترین مجموعه محصولات در سگمنت خودروهای لوکس، قطعاً به عملکرد فوق العاده خود می‌خواهیم ادامه داد و موقعیتمان را در بازار قوی‌تر از همیشه بکنیم.»

در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های سازنده خودروهای لوکس در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۲۰۱۷ افت فروش تجربه کرده‌اند، پورشه با رشدی ۳.۲ درصدی توانسته ۵۷ هزار و ۲۰۲ دستگاه خودرو در آمریکا طی سال ۲۰۱۸ بفروشد.

منبع ترجمه: Carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar