معرفی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۵۷

جمعه 17 آذر 02 ساعت 10:42
معرفی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 57

این یک شیرون سوپراسپرت اختصاصی است که به خواست خریدار با الهام از بوگاتی تایپ ۵۷ آتلانتیک طراحی شده است.

برنامهٔ Sur Mesure بوگاتی به خریداران این امکان را می‌دهد که خودرو را مطابق با سلیقه و خواسته‌های دقیق خود شخصی‌سازی کنند. جدیدترین محصول این برنامه، یک شیرون سوپراسپرت اختصاصی است که با الهام از مدل نمادین بوگاتی تایپ ۵۷ آتلانتیک طراحی شده است. داستان ساخت این بوگاتی منحصربه‌فرد هم جذاب است. مالک اولین بار یکی از سه نمونهٔ تایپ ۵۷ آتلانتیک را در موزهٔ خودروی مولین در کالیفرنیا دید و مجذوب آن شد. شوهر او که این علاقه را دید، این بوگاتی را به‌عنوان هدیهٔ تولد هفتادسالگی او سفارش داد.

وی به دفتر مرکز بوگاتی در مولشیم رفت تا مشخصات دقیق خودرو را مشخص کند. بدین ترتیب، این شیرون منحصربه‌فرد با نام ۵۷ One of One شکل گرفت. این خودرو رنگ آبی روشن دارد که مطابق با رنگ تایپ ۵۷ آتلانتیک است. علاوه بر این، جلوپنجرهٔ ویژه‌ای با خطوط عمودی کرومی هم مشابه بوگاتی قدیمی طراحی شده است. زیر بال عقب هم طرح تایپ ۵۷ با دست کار شده است. رینگ‌های پنج پره با ترکیبی از کروم براق و رنگ بدنه هم تکمیل‌کننده ویژگی‌های بیرونی این بوگاتی خاص هستند.

کابین خودرو با چرم قهوه‌ای پوشیده شده و دوخت آبی روشن روی صندلی‌ها به همراه طرح تایپ ۵۷ روی درها دیده می‌شود. نشان فیل رقصان روی پشتی صندلی‌ها کار شده است و امضای ژان و رامبراند بوگاتی هم روی رکاب‌ها نقش بسته است. برنامهٔ Sur Mesure به پیشرانهٔ شیرون سوپراسپرت اما دست نزده و همچنان شاهد همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور هستیم.

بوگاتی به‌زودی به تولید شیرون پایان می‌دهد. تا اکتبر ۲۰۲۲ ساخت تنها ۱۰۰ دستگاه از ۵۰۰ دستگاه این خودرو باقیمانده بود. جانشین شیرون سال آینده معرفی می‌شود و در سال ۲۰۲۶ تولید خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar