معرفی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵

شنبه 14 بهمن 02 ساعت 11:02
معرفی تویوتا هایلوکس 2025

جدیدترین فیس‌لیفت تویوتا هایلوکس با سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی و تغییرات ظاهری اوایل امسال با قیمتی از ۱۷,۳۰۰ تا ۴۸,۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

تویوتا از سومین فیس‌لیفت نسل هشتم هایلوکس در استرالیا رونمایی کرده است. این پیکاپ محبوب ژاپنی حالا از ارتقاءهای ظاهری و تکنولوژی‌های جدید بهره‌مند شده است. تویوتا این به‌روزرسانی را برای حفظ جایگاه هایلوکس در برابر رقیب اصلی خود یعنی فورد رنجر اعمال کرده است که سال گذشته برای اولین بار با پشت سر گذاشتن هایلوکس، عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار استرالیا را از آن خود کرد.

تویوتا برای هایلوکس مدل ۲۰۲۵ جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی جدیدی را در نظر گرفته که با ورودی‌های هوای جدید و صفحه محافظ آلومینیومی احاطه شده است. در دیگر قسمت‌های این پیکاپ تغییری صورت نگرفته اما برای در پشتی حالا جک‌هایی در نظر گرفته شده که استفاده را آسان‌تر خواهد کرد. بسته به تیپ، طراحی جلوپنجره و سپر هایلوکس ۲۰۲۵ متفاوت خواهد بود. تیپ پایه بنام WorkMate جلوپنجرهٔ مشکی لانه‌زنبوری دارد درحالی‌که به سپر تیپ SR تریم نقره‌ای اضافه می‌شود. تیپ SR5 هم به جلوپنجرهٔ مشکی، چراغ‌های جلوی دودی و تریم مشکی براق برای مه شکن‌ها، قاب آینه‌های جانبی و دستگیرهٔ درها مجهز است.

موضوع مهم‌تر در به‌روزرسانی هایلوکس اضافه شدن تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت به پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل آن است که به‌صورت استاندارد برای تیپ‌های SR5 و Rogue ارائه می‌شود و برای تیپ SR سفارشی خواهد بود. این سیستم شامل یک استارت ژنراتور تسمه‌ای، یک باطری لیتیومی کوچک و یک مبدل DC است. به گفتهٔ تویوتا، این سیستم هیبریدی خفیف مصرف سوخت را بین ۶ تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد و صدا و لرزش پیشرانه را هم کمتر می‌کند.

پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل هیبریدی خفیف همان ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قبل را تولید می‌کند. تمام تیپ‌های هیبریدی خفیف هایلوکس ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد به سیستم مالتی‌ترین سلکت مجهز هستند که شش حالت رانندگی را برای مسیرهای مختلف ارائه می‌کند. دیگر پیشرانه‌های هایلوکس در بازار استرالیا هم شامل ۲.۸ لیتری دیزلی غیر هیبریدی، ۲.۴ لیتری دیزلی و ۲.۷ لیتری بنزینی می‌شود که با گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل قابل خریداری است.

هایلوکس به‌صورت استاندارد در تیپ SR به دو سنسور پارک در جلو و چهار سنسور پارک عقب مجهز هست درحالی‌که در نسخه هیبریدی ۴۸ ولتی کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، سیستم ورود و استارت هوشمند، پنجره‌های برقی خودکار و کف‌پوش هم ارائه می‌شود. تیپ‌های بالا ردهٔ SR5، روگ و GR اسپرت هم از شارژر بی‌سیم گوشی و دو پورت USB در عقب بهره می‌برند.

فیس‌لیفت هایلوکس در مارس ۲۰۲۴ راهی نمایندگی‌های فروش استرالیا خواهد شد. قیمت این پیکاپ از ۲۶,۴۷۵ دلار استرالیا معادل ۱۷,۳۰۰ دلار آمریکا در نسخهٔ پایهٔ تک کابین دیفرانسیل عقب تیپ Workmate آغاز شده و به ۷۴,۳۱۰ دلار استرالیا معادل ۴۸,۵۰۰ دلار آمریکا در نسخهٔ پرچم‌دار GR اسپرت دو دیفرانسیل دو کابین می‌رسد. تیپ‌های که از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره‌مند شده‌اند نیز بین ۵۹۰ تا ۱,۶۰۵ دلار استرالیا معادل ۳۸۵ تا ۱,۰۵۰ دلار آمریکا گران‌تر از قبل خواهند بود.

علیرغم این به‌روزرسانی، نسل کنونی هایلوکس دوران پایانی عمر خود را سپری می‌کند. این نسل در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ فیس‌لیفت‌هایی را تجربه کرد. این فیس‌لیفت سوم احتمالاً آخرین به‌روزرسانی پیکاپ تویوتا خواهد بود زیرا انتظار می‌رود طی چند سال آینده نسل کاملاً جدید هایلوکس از راه برسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar