معرفی جنسیس G80 برقی ۲۰۲۵

بروزرسانی در: شنبه 9 تیر 03 ساعت 17:13
معرفی جنسیس G80 برقی 2025

فیس‌ لیفت جنسیس G80 الکتریکی به باطری بزرگ‌تر ۹۵.۴ کیلووات ساعتی مجهز شده که برد ۴۷۵ کیلومتری را فراهم خواهد کرد.

سه سال پس از معرفی جنسیس G80 الکتریکی، حالا سازندهٔ کره‌ای نسخهٔ بروز شدهٔ آن را معرفی کرده است. این سدان الکتریکی از به‌روزرسانی‌هایی که در فیس‌لیفت اخیر G80 بنزینی دیدیم بهره‌مند شده است. تغییرات بیرونی G80 الکتریکی مدل ۲۰۲۵ صرفاً به اصلاح ورودی‌های هوای جلو، تریم کرومی بیشتر در قسمت پایینی بدنه و رینگ‌های جدید ۱۹ اینچی محدود می‌شود.

تغییر مهم‌تری که در فیس‌لیفت G80 الکتریکی رخ داده، افزایش فاصلهٔ محوری است. در این خودرو، فاصلهٔ محوری با افزایشی ۱۳۰ میلی‌متری، حالا به ۳,۱۳۹ میلی‌متر رسیده است. این تغییر، فضای پای سرنشینان عقب را افزایش می‌دهد و سطح راحتی را به سدان بزرگ‌تر G90 نزدیک می‌کند. علاوه بر این، سدان الکتریکی کره‌ای‌ها در داخل به یک صفحه‌نمایش ۲۷ اینچی OLED هم مجهز شده که صفحه آمپر و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی را باهم ادغام کرده است. برای سرنشینان عقب هم نمایشگرهای بزرگی روی پشتی صندلی‌های جلو و کنترل‌هایی روی زیر آرنجی مرکزی در نظر گرفته شده است. همچنین حالا درهای عقب هم با لمس یک دکمه بسته می‌شوند.

جنسیس سدان الکتریکی خود را به یک پکیج باطری جدید ۹۵.۴ کیلووات ساعتی مجهز کرده که بزرگ‌تر از نمونهٔ ۸۷.۲ کیلووات ساعتی قبلی است. به لطف این باطری، شعاع حرکتی خودرو طبق معیارهای کره از ۴۲۷ کیلومتر به ۴۷۵ کیلومتر افزایش خواهد یافت. این در حالی است که برد نسخهٔ قبلی طبق معیارهای EPA آمریکا ۴۵۴ کیلومتر و WLTP اروپا ۵۲۰ کیلومتر بود.

جنسیس هیچ اشاره‌ای به ایجاد تغییری در قوای محرکهٔ G80 الکتریکی نکرده است و بنابراین، باید همچنان شاهد همان سیستم دو موتوره با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور باشیم. عرضهٔ فیس‌لیفت جنسیس G80 الکتریکی ماه آینده در کره جنوبی آغاز خواهد شد و احتمالاً در سال ۲۰۲۵ به بازار آمریکا خواهد رسید.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar