معرفی جون یائو ایر

سه شنبه 10 بهمن 02 ساعت 10:08
معرفی جون یائو ایر

جون یائو نامی جدید در صنعت خودرو چین است که تصاویر رسمی اولین محصول آن با نام جون یائو ایر در رسانه های خودرویی چین منتشر شده است. انتظار می رود این محصول در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ رونمایی شود و سال ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۲۸ هزار دلار روانه بازار شود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، جون یائو ایر براساس اصول طراحی مینمال شکل گرفته اما به هر ترتیب شباهت ظاهری آن با تویوتا پریوس نیز کاملا مشخص است.

این الکتریکی چینی در ستون آخر از سبک فست بک استفاده کرده تا ظاهری جذاب و متفاوت برای نمای عقب ایجاد کند. دستگیره های درب مخفی نیز بخشی از برنامه طراحی در نمای جانبی جون یائو ایر است.

فاصله بین محورها براساس گزارش های موجود برابر با ۲۸۰۰ میلیمتر است. در قسمت عقب نیز یک باله به سبک داک تیل یا دم اردکی ایجاد شده است.

چراغ های اصلی جلو با گرافیک داخلی ال ائی دی یک الگوی جدید را نیز معرفی می کنند که به نوعی جدید و غیرتکراری محسوب می شود.

سانروف پانورامیک سراسری یکی دیگر از جذابیت جون یائو ایر است. این خودرو در ۶ رنگ برای بدنه قابل سفارش خواهد بود که کدهایی از سفید، صورتی، آبی، سبز، طلایی و مشکی را شامل می شود.

یک تصویر نه چندان واضح از کابین جون یائو ایر وجود دارد که براساس آن می توان طرح فرمان، نمایشگرهای تبلتی اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی را مشاهده کرد. در این تصویر ۲ نگهدارنده لیوان و پد شارژر بی سیم نیز مشاهده می شود.

در نوامبر سال ۲۰۲۳ گروه تجاری جون یائو که مالک اصلی شرکت هواپیمایی جون یائو است طی کنفرانسی که در یکی از هواپیماهای این شرکت برگزار شد از تصمیم جدی برای معرفی برند خودرویی خود خبر داد  و اکنون با انتشار این تصاویر از خودرو ایر مشخص می شود که برنامه های کمپانی مادر در مسیر برنامه ریزی شده، جریان دارد.

جون یائو گروپ در تولید محصولات خودروئی خود با کمپانی چینی یودو اوتو که زمینه تولید وسایل نقلیه الکتریکی فعالیت دارد، همکاری خواهد کرد. گفتنی است، یودو اوتو فعالیت خود را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرده و در سال ۲۰۲۲، جون یائو تبدیل به سهام دار اصلی این خودروسازی شده است.

عصرایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar