معرفی دانگ فنگ نامی باکس

چهارشنبه 31 مرداد 03 ساعت 09:07
معرفی دانگ فنگ نامی باکس

شرکت دانگ فنگ جدیدترین محصول برقی خود با نام نامی باکس را راهی بازارهای اروپایی می‌کند.

دانگ فنگ یکی از چهار خودروساز بزرگ چین محسوب می‌شود و اولین قدم‌ها برای حضور در بازار اروپا را با تولید خودروی برقی و ارزان‌قیمت نامی باکس برداشته است. این خودرو با قیمت پایه ۲۵۵۰۰ دلار در سوئیس معرفی شده و رقیبی برای سیتروئن C3 برقی محسوب می‌شود. C3 برقی با قیمت ۲۷۳۰۰ دلار جزو ارزان‌ترین خودروهای برقی اروپاست.

نامی باکس به منظور پایین نگه داشتن قیمت خود در ایتالیا تولید خواهد شد تا یکی از اولین خودروهای چینی‌ای باشد که در قاره همیشه‌سبز خط تولید را ترک می‌کند. دانگ فنگ به عنوان خودروسازی دولتی در حال گفت‌وگو با دولت ایتالیا به منظور تأسیس این کارخانه است. با این کار چینی‌ها خواهند توانست از تعرفه‌های سنگین اتحادیه اروپا که بر خودروهای برقی صادراتی از چین وضع شده فرار کنند. علاوه بر تعرفه کنونی ۱۰ درصدی، حداکثر تعرفه ۳۸.۱ درصدی نیز روی این محصولات اعمال می‌شود.

دانگ فنگ نامی باکس بر پایه پلتفرم S3 این خودروساز شکل گرفته و با طول ۴.۰۲ متری خود ابعادی مشابه سیتروئن C3 برقی دارد. این خودرو از باتری ۴۲.۳ کیلووات ساعتی استفاده کرده و با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافت ۳۱۰ کیلومتری را طی کند. موتور برقی نامی باکس ۹۴ اسب بخار قدرت دارد. البته در خود چین یک باتری کوچک‌تر ۳۱.۵ کیلووات ساعتی هم قابل سفارش است هرچند انتظار نمی‌رود در بازارهای اروپایی ارائه شود. برای مقایسه باید گفت C3 برقی از باتری ۴۴ کیلووات ساعتی و موتور برقی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت استفاده کرده و شعاع حرکتی آن به ۳۲۰ کیلومتر می‌رسد.

داخل کابین دانگ فنگ نامی باکس شاهد پوشش چرم سفید با دوخت الماس مانند، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی و پشت آمپر دیجیتالی ۵ اینچی هستیم. یکی از ویژگی‌های عجیب کابین را می‌توان تا شدن کامل صندلی‌های جلو دانست که باعث می‌شود تخت خواب نسبتاً راحتی ایجاد شود. هنوز جزئیات عرضه این خودرو در کشورهای دیگر اروپا منتشر نشده اما با توجه به گفت‌وگوهای چینی‌ها با دولت ایتالیا، به نظر می‌رسد برندهای دیگری همچون بی وای دی، چری، جیلی، گریت وال و سایک نیز به فکر حضور در بازار این قاره باشند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar