معرفی دانگ فنگ پالادین ۲۰۲۳

دوشنبه 9 مرداد 02 ساعت 12:46
معرفی دانگ فنگ پالادین 2023

خودرو رونیز، محصول مونتاژی پارس خودرو، در اصل یکی از محصولات مشترک دانگ ‌فنگ – نیسان، به نام پالادین بود؛ اکنون پس از گذشت چند سال، دوباره نسل جدید این خودرو با طرحی مشابه با نیسان Terra رونمایی و معرفی شده است.

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی دانگ فنگ، از این پس قرار است پالادین به صورت یک برند مستقل برای نیسان – دانگ فنگ با نشان جدید باشد و این مورد یعنی پدید آوردن زیرشاخه و نام های جدید از عادت های ترک نشدنی چینی ها به شمار می آید. نکته حائز اهمیت در خصوص نسل جدید پالادین، حضور آن در ایران تحت نام لئو MX8 توسط ایستا موتور ارس است که در ادامه بیش تر به معرفی این فرزند جدید نیسان و دانگ فنگ خواهیم پرداخت.

نیسان رونیز در بازار ایران

خودرو نیسان رونیز در سال ‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ توسط پارس‌خودرو در ایران مونتاژ می‌ شد، این خودرو یکی از اولین شاسی‌ بلندهای جدیدی بود که در بازار ایران عرضه شد. رونیز به دلیل ممنوعیت واردات خودرو در آن زمان همچون امروز و بازار تشنه و کم‌ تنوع داخلی به همراه طراحی جذاب و توانایی‌های آفرود بالا، خیلی سریع در ایران به محبوبیت دست یافت و بسیار مورد توجه آفرودسواران قرار گرفت.

 

طراحی ظاهری نیسان دانگ فنگ پالادین ۲۰۲۳

پالادین جدید از ظاهر و پلت فرمی کاملاً مشابه با نیسان ترا بهره می گیرد و عمده تغییرات نسبت به ترا صرفاً روی دماغه خودرو صورت پذیرفته است؛ جایی که نشان جدیدی مختص پالادین بر روی جلوپنجره نقش بسته و فرم سپر، چراغ ها و بُرش گلگیر نیز تغییر کرده است. در نمای کناری و عقب نیز تمام تناسبات نیسان ترا حفظ شده است و فقط برخی جزئیات نظیر چراغ های عقب، دیفیوزر و… اندکی با نسخه ژاپنی تفاوت دارند. نکته ای که در خصوص پالادین کاملاً به چشم می آید، برابری آن با لئو MX8 ایستا موتور ارس است، اما باید گفت نمای جلوی پالادین نسبت به لئو اندکی شکیل تر است و بیش از آن که چینی باشد، برگرفته از زبان طراحی نیسان است حال آن که لئو MX8 با سبک جلوپنجره عظیم الجثه و خطوط نقره ای رنگ میان جلوپنجره و مه شکن ها، از روبه‌رو چهره ای کاملاً مطابق با سلیقه و ذائقه چینی ها را به نمایش می گذارد.

طراحی کابین دانگ فنگ پالادین

در فضای داخلی دانگ فنگ پالادین هم طرحی کاملاً آشنا و درست مشابه با لئو MX8 را می بینیم. در وسط یک صفحه نمایش نسبتاً بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و کلاستر نیمه دیجیتال را پشت فرمان داریم. سبک طراحی داخلی پالادین شیک و ساده است و در عین حال سعی شده با به‌کارگیری چرم، پلاستیک نرم، تریم چند رنگ و… فضایی دلنشین و لوکس برای کاربر فراهم گردد.

از امکانات ایمنی و رفاهی پالادین هم می توان به مواردی همچون فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، سیستم استارت/استاپ، اتوهلد، کروز کنترل، چراغ های روز LED، چراغ های تمام ال ای دی عقب، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه تهویه عقب، صندلی شش حالته برقی راننده، صندلی چهار حالته برقی شاگرد، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت دکمه ای، ۷ ایربگ یازده نقطه ای (راننده و سرنشین، جانبی، پرده ای و ایربگ زانویی راننده)، رادار هشدار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش میزان فشار باد لاستیک (TPMS)، تریم جرمی داخلی، قابلیت  Tank U-Turn و… اشاره کرد. پالادین در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی نیز با لئو MX8 مشترک است و در جایگاه خوبی می ایستد.

 

مشخصات فنی پالادین

مشخصات فنی پالادین جایی‌ست که دیگر شباهتی میان این خودرو و نیسان ترا نمی بینیم. پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی قلب تپنده این خودرو را تشکیل داده است. دانگ فنگ پالادین مجهز به پیشرانه ۴K31 میتسوبیشی است که ۲ لیتر توربو TGDi است و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد. نکته مهم این است که نهایت گشتاور این موتور از ۱۳۰۰ دور در دقیقه در دسترس قرار می گیرد و این یک مزیت بسیار مهم برای این SUV است.

قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعه AT ساخت ZF آلمان به چرخ ها منتقل می شود. قدرت در حالت معمولی به محور عقب می رود، اما تنظیمات مربوط به ۴X4 یا چهار چرخ محرک هم در این خودرو به صورت سنگین و سبک قابل تنظیم است. حالت رانندگی هم قابل انتخاب است و شما می توانید حالت های نرمال، اسپرت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و حالت یکپارچه اتوماتیک را برای رانندگی انتخاب کنید. در جلو، سیستم تعلیق دوجناقی دوبل را داریم و در عقب، سیستم مولتی لینک و یا چند اتصاله (پنج مفصلی) به کار رفته است. ترمزها در جلو و عقب از نوع دیسکی هستند.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar