معرفی نسل جدید اشکودا کودیاک

جمعه 14 مهر 02 ساعت 08:53
معرفی نسل جدید اشکودا کودیاک

نسل جدید اشکودا کودیاک با ابعاد بزرگ‌تر، کابین جادارتر و پیشرانه‌های مختلف بنزینی، دیزلی و هیبریدی سال آینده راهی بازار خواهد شد.

اشکودا نسل جدید سومین مدل پرفروش خود و یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار اروپا یعنی کودیاک را معرقی کرده است که در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره عرضه خواهد شد. این خودرو نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر و جادارتر شده اما ظاهر آشنایی دارد زیرا اشکودا رویکردی تکاملی را در طراحی آن دنبال کرده است. البته چراغ‌های جلوی دوبخشی، جلوپنجرهٔ برجسته‌تر و چراغ‌های متفاوت عقب نمایی مدرن‌تر به کودیاک بخشیده‌اند.

کابین کودیاک جدید با طراحی مدرن و مینیمالیستی به‌وضوح تحت تأثیر کراس‌اوور الکتریکی انیاک شکل گرفته است. روی داشبورد نمایشگر لمسی ۱۲.۹ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و هدآپ دیسپلی همراه است. خوشبختانه طراحان اشکودا همچنان برخی کنترل‌های فیزیکی را روی داشبورد حفظ کرده‌اند اما شیفتر گیربکس اتوماتیک به ستون فرمان منتقل شده است تا فضای بیشتری روی کنسول آزاد شود.

کودیاک جدید ۴,۷۵۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۴ میلی‌متر عرض و ۱,۶۵۷ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۹۱ میلی‌متر است که یعنی ۶۱ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده است. به همین دلیل، درحالی‌که این ماشین قبلاً یکی از جادارترین و کاربردی‌ترین کراس‌اوورهای کلاس خود بود، حالا حتی جادارتر شده است. به‌عنوان‌مثال، حجم صندوق بار ۷۵ لیتر بیشتر شده و فضای سر صندلی‌های سفارشی ردیف سوم با ۱۵ میلی‌متر افزایش به ۹۲۰ میلی‌متر رسیده است. همچنین صندلی‌های ردیف دوم هم قابل جابجایی هستند.

نسل جدید کودیاک روی نسخهٔ بهبودیافتهٔ پلت‌فرم MQB ساخته شده و همچنان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ارائه می‌کند اما حالا گزینه‌های هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی هم به لیست موتورها اضافه شده‌اند. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند و مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این مدل به لطف باطری بزرگ ۲۵.۷ کیلووات ساعتی، برد تمام الکتریکی بیش از ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت و از قابلیت شارژ سریع تا ۵۰ کیلوواتی برخوردار است.

پیشرانه‌های بنزینی کودیاک جدید شامل نمونه‌های ۱.۵ لیتری هیبریدی ساده با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲ لیتری توربو با ۲۰۴ اسب بخار قدرت می‌شود درحالی‌که یک موتور دیزلی ۲ لیتری در دو سطح قدرت ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار قدرت هم قابل سفارش خواهد بود. صرفاً برای موتور بنزینی ۲ لیتری و موتور دیزلی قوی‌تر سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. فروش نسل جدید کودیاک از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد اما خریداران برای تحویل خودرو باید تا اواخر بهار صبر کنند.

پیش‌بینی می‌شود آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۳ هزار دلار برای کودیاک ۱۵۰ اسب بخار بنزینی و دیزلی وجود داشته باشد. احتمالا نسخه پلاگین هیبرید با امکانات کامل، نزدیک به ۵۰ هزار دلار هزینه خرید خواهد داشت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar