معرفی پینین فارینا انیگما GT

سه شنبه 8 اسفند 02 ساعت 11:23
معرفی پینین فارینا انیگما GT

نسخه نهایی این خودرو در آینده با ایجاد تغییر رونمایی خواهد شد.

طرح تازه پینین‌ فارینا تنها یک گرن‌تورر ساده نیست؛ این شرکت یک پکیج خودرویی کامل را به آینده‌نگرانه‌ترین شکل ممکن پرده‌برداری کرده است. پیشرانه‌،صندلی‌ها و تمام امکانات این خودرو همه‌وهمه در به‌روزترین حالت ممکن طراحی شده‌اند.

این خودروساز ایتالیایی فهرست بلندبالایی از خودروها را در کارنامه خود جای داده که به‌عنوان یک گرن‌تور شناخته می‌شوند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذابی دارند. ظاهرا طراحان آن، راه و رسم دیرینشان را به یاد سپرده‌اند و در خودرو تازه‌شان نیز از المان‌های ویژه استفاده کرده‌اند. از ویژگی‌های خاص انیگما می‌توان به شیشه بزرگ جلو اشاره کرد که درحقیقت مسیر ورود و خروج چهار انسان بالغ محسوب می‌شود. طراحان برای ساخت این شیشه از خودروهای خاصی چون بردکیج ۷۵، آبارث ۲۰۰۰ کوپه و مودیولو الهام گرفته‌اند.

شیشه یادشده به‌صورت یکپارچه با تمام داشبورد بالا می‌رود و نقش در خودرو را بازی می‌کند. پس از قرار گرفتن سرنشینان درون کابین، اولین چیزی که خواهند دید، نمایشگر بزرگ OLED، داشبورد کشیده و یکدست و مواد بازیافتی کابین است. البته که پینین‌فارینا از دستیار هوش‌مصنوعی نیز در گرن‌تورر خود استفاده کرده که با همکاری سیستم‌های کمک‌راننده، تجربه سواری انیگما را به سطح تازه‌ای می‌رساند.

پیشرانه این خودروی آینده‌نگرانه را یک واحد ۲.۵ لیتری V6 توربوشارژ تشکیل می‌‌دهد که با نمونه‌های متداول بازار یک فرق اساسی دارد؛ آن هم استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت است. موتور انیگما توان تولید ۴۳۵ اسب بخار قدرت را دارد که نهایتا به محور عقب می‌رسد. بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت جداگانه از یک موتور برقی ۱۰ کیلووات ساعتی به چرخ‌های جلو منتقل می‎‌شود که روی‌هم‌رفته یک سیستم چهارچرخ محرک را برای انیگما GT ایجاد می‌کنند. بهره‌وری از این ساختار به پینین‌فارینا اجازه داده ارتفاع کاپوت و بخش جلوی خودرو را کم کرده و آیرودینامیک آن را بهبود بخشد.

البته فرم بدنه تنها فاکتور آیرودینامیک این خودرو به شمار نمی‌رود؛ استفاده از بالچه کوچک در کنار سپر، سیستم آیرودینامیک فعال برای باز‎وبسته کردن جلوپنجره، منحرف‌کننده باد از چرخ، بالچه متحرک عقب و… برای انیگما ضریب پسا ۰.۲۴ را به ارمغان آورده است.

فاصله محوری این خودروی ایتالیایی در تصاویر زیاد به‌نظر می‌رسد اما بر اساس اعلام سازنده تنها قدری بیشتر از بی‌ام‌و سری ۳ (۲.۸ متر) است. بنابراین انیگما نه‌تنها خیلی بزرگ نیست بلکه با توجه به وزن ۱,۶۹۰ کیلوگرمی‌اش چندان سنگین هم نیست. هرچند که وزن زیاد توقعاتی که انتظار می‌رود این خودرو برآورده کند بیشتر از سایر نمونه‌های این برند خوش‌نام است. پینین‌فارینا می‌گوید:

GT از یک سو شکل جدیدی از خودرو را که دوست داریم کاوش کنیم به تصویر می‌کشد و از سوی دیگر عمدا شکل نهایی طراحی‌اش را آشکار نمی‌کند و آن را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد تا در آینده از آن پرده‌برداری شود.

مجموعه پینین‌فارینا هم‌اکنون تولیدکننده یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروهای جهان به نام بایتستا است که از پیشرانه تمام برقی استفاده می‌کند. موتور این خودرو نزدیک به ۱,۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲,۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را به هر چهارچرخ آن می‌فرستد و تاکنون موفق شده تا چندین رکورد را در زمینه شتاب‌گیری و سرعت به نام خود به ثبت برساند. نظر شما درباره این گرن‌تورر آینده‌نگرانه چیست؟ آیا فرم نهایی انیگما چیزی شبیه به خودروهای امروزی خواهد بود یا انقلابی در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar