معرفی رنو توئینگو پروتوتایپ ۲۰۲۶

بروزرسانی در: جمعه 26 آبان 02 ساعت 10:48
معرفی رنو توئینگو پروتوتایپ 2026

رنو نسخه پیش‌تولیدی یا پروتوتایپ نسل بعدی توئینگو ۲۰۲۶ را با قوای محرکه برقی معرفی کرد.

این خودروساز فرانسوی می‌گوید نسل بعدی توئینگو که از سال ۲۰۲۶ راهی بازار خواهد شد به قوای محرکه برقی مجهز می‌شود و با توجه به طراحی نسخه پیش‌تولیدی می‌توان حدس زد نسخه نهایی در طراحی خود از توئینگو دهه ۹۰ میلادی الهام خواهد گرفت. طراحی رنو توئینگو پروتوتایپ جدید تفاوت‌های زیادی با نسل کنونی دارد. شکل کلی توئینگ نسل جدید با اولین نسل این خودرو شباهت زیادی داشته و نمای جلوی آن نیز از طراحی چراغ‌های عجیبی سود می‌برد. توئینگو موردبحث حتی از سه ورودی هوای متمایز روی کاپوت استفاده می‌کند اما همان‌طور که گفته شد این خودرو از قوای محرکه برقی استفاده می‌کند و بنابراین ورودی‌های هوا نیز جنبه تزئینی دارند.

رنو هنوز مشخصات نسل جدید توئینگو را منتشر نکرده اما قول راندمان باورنکردنی را داده و گفته که این خودرو به ازای پیمایش هر ۱۰ کیلومتر تنها ۱ کیلووات ساعت انرژی مصرف خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد توئینگو جدید می‌تواند کم‌مصرف‌ترین خودروی برقی برخی بازارها از جمله آمریکا باشد و از آیونیک ۶ دیفرانسیل عقب که به ازای پیمایش ۶.۷ کیلومتر ۱ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند پیشی بگیرد.

رنو توئینگو جدید در جایگاهی پایین‌تر از رنو ۵ برقی جدید و شاسی‌بلند رنو ۴ قرار خواهد گرفت اما از همان معماری ماژولار AmpR کوچک استفاده خواهد کرد. شایان ذکر است فرایند طراحی، مهندسی و تولید این خودرو بر عهده آمپر است که زیرمجموعه برقی گروه رنو به شمار می‌رود. فرانسوی‌ها می‌گویند قیمت توئینگو جدید زیر ۲۰ هزار یورو یا حدود ۲۲ هزار دلار خواهد بود.

با توجه به اینکه اکثر خودروهای برقی بازار قیمت بالایی دارند توئینگو با چنین قیمت جذابی می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کند. این موضوع به همراه طراحی متمایز، راندمان احساس‌برانگیز و هزینه‌های خرید و نگهداری کم باعث می‌شود آمریکایی‌ها بیشتر افسوس بخورند چراکه این خودرو به احتمال زیاد در کشور یاد شده عرضه نخواهد شد. باید منتظر ماند و دید فرانسوی‌ها با این هاچبک جمع‌وجور چه نتیجه‌ای به دست خواهند آورد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar