معرفی زیکر ۰۰۱FR

دوشنبه 24 مهر 02 ساعت 13:01
معرفی زیکر 001FR

زیکر ۰۰۱FR یکی از شاخص‌ترین خودروهای چینی است که با ۱۲۴۸ اسب بخار قدرت و همچنین ویژگی چرخش تانک کاملاً جلب‌توجه می‌کند.

تجهیز یک وسیله نقلیه به چهار پیشرانه برقی باعث تولید گشتاور قابل‌توجهی می‌شود و به هر چرخ اجازه می‌دهد تا به‌صورت جداگانه تحرک داشته باشند. چنین ویژگی‌هایی برای کنده شدن خودرو از زمین عالی خواهد بود و باعث بهبود حرکت در مسیرهای ناهموار نیز خواهد شد. برخی خودروسازان از چنین مزیت‌هایی برای معرفی یک ویژگی به نام چرخش تانک کرده‌اند.

چرخش تانک اگرچه ویژگی جدیدی نیست و قبلاً در برخی خودروها از جمله ریویان دیده شده است اما برند چینی زیکر آن را نه در یک شاسی‌بلند بلکه سدان ۰۰۱FR بکار برده است. البته باید بگوییم ریویان از ارائه ویژگی چرخش تانک در محصولات خود خودداری کرد زیرا درباره آسیب‌هایی که می‌توانست به خودروها وارد شود نگران بود.

به‌هرحال باید گفت زیکر ۰۰۱FR که رقیب تسلا مدل S پلد به شمار می‌رود این ویژگی را به نمایش گذاشته است. این خودرو از چهار پیشرانه برقی استفاده می‌کند درحالی‌که تسلا به سه پیشرانه مجهز است. قدرت و گشتاور زیکر به ۱۲۴۸ اسب بخار و ۱۲۸۰ نیوتون متر می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید مدل S پلد خروجی ۱۰۰۶ اسب بخار را دارد و اگرچه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هر دو خودرو به ۲.۱ ثانیه می‌رسد اما حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت تسلا فراتر از رقم ۲۸۰ کیلومتر در ساعت اعلامی برای زیکر ۰۰۱FR خواهد بود.

اما این مدل جدای از قوای محرکه خود دارای برخی ویژگی‌های ظاهری به منظور تمایز از نسخه‌های استاندارد است. از جمله این موارد می‌توان به کیت بدنه فیبر کربنی متشکل از اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر بزرگ روی صندوق اشاره کرد. سقف و آینه‌بغل‌ها نیز از کربن ساخته شده‌اند و رینگ‌های ۲۲ اینچی نیز با لاستیک‌های چسبان و پرفورمنس همراه می‌شوند. نهایتاً باید گفت قدرت توقف خودرو نیز توسط دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی جلوی ساخت برمبو با ابعاد ۴۲۰ میلی‌متر و کالیپرهای AP تأمین می‌شود. زیکر ۰۰۱FR در حال حاضر مختص بازار چین است اما شاید در آینده اوضاع تغییر یابد چراکه مدیر تولید و ارتباطات زیکر اروپا گفته است این برند هم‌اکنون در حال بررسی هزینه‌های هماهنگ‌سازی این خودرو با قوانین بازارهای اروپایی است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar