معرفی سوبارو WRX TR

یکشنبه 16 مهر 02 ساعت 09:03
معرفی سوبارو WRX TR

سوبارو WRX TR با ترمزهای ارتقاءیافته، کمک‌فنرهای سفت‌تر و لاستیک‌های جدید با چسبندگی بیشتر اوایل سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود.

درحالی‌که سوبارو با اعلام عدم ساخت نسخهٔ STI برای نسل کنونی WRX خیلی از طرفداران را ناامید کرد، حالا با معرفی نسخهٔ جدیدی بنام WRX TR سعی دارد کمی شرایط را بهتر کند. هرچند این نسخه افزایش قدرت ندارد اما ارتقاءهای مهمی را تجربه کرده که قطعاً رانندگی را بهتر می‌کند. عمدهٔ تغییرات WRX TR زیر پوست خودرو صورت گرفته و یکی از مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمزرنگ شش پیستونه در جلو و دو پیستونه در عقب، دیسک‌ها و لنت‌های بزرگ‌تر و سیلندر اصلی بزرگ‌تر است.

به گفتهٔ سوبارو، این ارتقاء ترمزها نه‌تنها افزایش قدرت توقف را به همراه دارد بلکه کاهش توان ترمزها در استفاده‌های سخت را هم کمتر می‌کند. علاوه بر این، در تعلیق خودرو با فنرهای سفت‌تر و کمک‌فنرهای جدید، تغییراتی صورت گرفته، سیستم فرمان اصلاح شده و لاستیک‌های جدید بریجستون پوتنزا S007 ارائه شده که وعدهٔ چسبندگی بیشتر در هر شرایطی و بهبود واکنش فرمان را داده است بدون آنکه کیفیت سواری را تحت تأثیر قرار دهد. این لاستیک‌ها روی رینگ‌های ۱۹ اینچی خاکستری مات قرار گرفته‌اند.

WRX TR در داخل نیز به صندلی‌های اسپرت ریکارو با قابلیت تنظیم برقی هشت جهته و تودوزی خاکستری و مشکی با دوخت قرمزرنگ مجهز شده است. در این مدل همچنین برای کاهش مرکز ثقل، کاهش چند کیلوگرمی وزن و همین‌طور امکان بر سر گذاشتن کلاه ایمنی در هنگام رانندگی، سانروف حذف شده است. در همین حال، پکیج ایمنی Eyesight که قبلاً فقط در نمونه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شد، در TR برای نسخهٔ دستی هم ارائه می‌شود و سیستم‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط را به همراه دارد.

در برخی بازارها مثل استرالیا، TR به یک بال عقب بزرگ هم مجهز است اما این ویژگی در آمریکا ارائه نمی‌شود. به گفتۀ سخنگوی سوباروی آمریکا، در این کشور بال عقب همیشه در نسخۀ STI ارائه شده و هرچند این نسخه دیگر ساخته نخواهد شد ولی WRX TR هم در ایالات‌متحده بدون بال عرضه می‌شود تا شرایط را گیج‌‌کننده نشود. این در حالی است که در بازارهای دیگر، WRX معمولی هم با بال عقب ارائه می‌شد و به همین دلیل، بال بزرگ TR را فقط در خارج از آمریکا خواهیم دید.

متأسفانه علیرغم همهٔ این تغییرات مثبت، پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ WRX دست‌نخورده باقیمانده و مثل نسخهٔ معمولی همان ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. البته ارتقاء شاسی TR باعث می‌شود بتوان بهتر از این قدرت استفاده کرد. قیمت سوبارو WRX TR اواخر سال جاری اعلام می‌شود و از اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar