معرفی فورد ماوریک ۲۰۲۵

بروزرسانی در: جمعه 12 مرداد 03 ساعت 09:49
معرفی فورد ماوریک 2025

وانت فورد ماوریک فیس‌ لیفت شده با طراحی جدید جلو، نمایشگر بزرگ‌تر در داخل و مدل هیبریدی چهار چرخ محرک جدید با قیمت پایه ۲۸ هزار دلار عرضه می شود.

با اینکه محبوبیت ماوریک در بازار همچنان ادامه دارد ولی با این‌ حال، فورد این پیکاپ کامپکت را برای مدل ۲۰۲۵ مورد به‌روزرسانی بزرگی قرار داده است. مهم‌ترین تغییر این خودرو، اضافه شدن آپشن چهارچرخ محرک به نسخهٔ هیبریدی است که ظرفیت بار و یدک کشی را در حد نسخهٔ قوی‌تر اکوبوست افزایش می‌دهد. نسخهٔ هیبریدی چهارچرخ محرک چیزی بود که خریداران می‌خواستند و فورد حالا ارائه کرده است.

بااین‌حال، قوای محرکهٔ این نسخه تغییری نکرده و مثل قبل از همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیرو هم مثل قبل توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. انتقال نیرو به چرخ‌های عقب همراه با پکیج سفارشی یدک کشی، ظرفیت بکسل ماوریک هیبریدی را با ۹۰۰ کیلوگرم افزایش به ۱۸۱۵ کیلوگرم می‌رساند که هم‌اندازهٔ نسخهٔ ۲ لیتری توربوشارژ اکوبوست است. ظرفیت بار ماوریک هیبریدی چهارچرخ محرک نیز ۶۳۵ کیلوگرم است.

ماوریک مدل ۲۰۲۵ در چهار تیپ مختلف با نام‌های XL، XLT، لاریات و ترمور عرضه می‌شود که سه تیپ اول به‌صورت استاندارد با پیشرانهٔ هیبریدی ارائه می‌شوند و تیپ ترمور هم فقط با موتور ۲ لیتری توربو قابل خریداری خواهد بود. البته این موتور با ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور برای دیگر تیپ‌ها هم قابل سفارش خواهد بود. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شود و مثل قبل به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه خواهد شد.

ماوریک مدل ۲۰۲۵ در ظاهر به جلوپنجره و چراغ‌های جلوی جدیدی مجهز شده که شبیه نیش هستند. در داخل خودرو هم خریداران از نمایشگر لمسی جدید ۱۳.۲ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بهره‌مند می‌شوند. این خودرو همچنین به اینترنت ۵G هم مجهز است که امکان به‌روزرسانی از راه دور را فراهم می‌کند. قیمت ماوریک مدل ۲۰۱۵ از ۲۷,۸۹۰ دلار در نسخهٔ هیبریدی محرک جلو شروع می‌شود. مصرف سوخت این نسخه در شهر نیز ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود درحالی‌که این عدد در نسخهٔ هیبریدی چهارچرخ محرک به ۵.۹ لیتر خواهد رسید. تحویل ماوریک جدید به خریداران از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar