معرفی فیات ۶۰۰e

بروزرسانی در: چهارشنبه 24 خرداد 02 ساعت 09:36
معرفی فیات 600e

فیات با انتشار ویدئویی اقدام به معرفی کراس‌اوور الکتریکی جدیدی بنام ۶۰۰e کرده که طراحی آن با الهام از هاچ‌بک برقی ۵۰۰e شکل گرفته است.

خودروسازان معمولاً پیش از معرفی محصولات جدید خود با انتشار تیزرها و اشاره به ویژگی‌ها، سروصدا ایجاد می‌کنند اما فیات رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. این برند ایتالیایی در اقدامی غافلگیرکننده با انتشار ویدئویی، محصول جدید خود بنام ۶۰۰e را نشان داده است. این ویدئو نمای بیرونی خودرو را از زوایای مختلفی نشان می‌دهد و نمایی اجمالی از داخل را هم به همراه دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، این کراس‌اوور کوچک از ویژگی‌های طراحی هاچ‌بک ۵۰۰e استفاده می‌کند.

 

در داخل نیز شاهد داشبوردی با طراحی ساده هستیم که صفحه آمپری دیجیتالی با قاب گرد و نمایشگر مستطیلی اطلاعاتی-سرگرمی روی آن دیده می‌شود. ۶۰۰e اما قرار نیست جایگزین مدل بنزینی ۵۰۰X کنونی شود زیرا طبق شایعات، ۵۰۰X در نسل بعدی خود به سگمنت کامپکت منتقل خواهد شد که این یعنی در سبد محصولات فیات بالاتر از ۶۰۰e قرار خواهد گرفت.

 

فیات فعلاً مشخصات فنی ۶۰۰e را منتشر نکرده ولی طبق گفته‌ها، این خودرو روی پلت‌فرم مشترکی با جیپ اونجر ساخته شده و پیش‌بینی می‌شود با یک موتور الکتریکی در جلو ارائه شود که حدود ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انرژی موردنیاز این موتور هم توسط یک پکیج باطری ۵۴ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، ۶۰۰e مثل جیپ اونجر در برخی بازارها مثل ایتالیا با پیشرانهٔ درون‌سوز هم عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت باشد که به گیربکس دستی متصل می‌شود.

 

هرچند فیات هنوز زمان معرفی رسمی ۶۰۰e را اعلام نکرده است اما ممکن است این خودرو در ۴ جولای (۱۳ تیر) مصادف با شصت و پنجمین سالگرد تولد فیات ۵۰۰ رونمایی شود. فعلاً مشخص نیست که این کراس‌اوور الکتریکی جدید در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد یا نه اما ازآنجایی‌که قرار است ۵۰۰e سال آینده در این کشور عرضه شود، احتمال عرضهٔ ۶۰۰e هم در آمریکا وجود خواهد داشت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar