معرفی لوسید گراویتی

بروزرسانی در: شنبه 27 آبان 02 ساعت 09:50
معرفی لوسید گراویتی

سرانجام پس از انتشار تیزرهای فراوان لوسید از اولین شاسی‌بلند خود با نام گراویتی رونمایی کرد. این خودروی برقی قرار است حداکثر شعاع حرکتی فراتر از ۷۱۰ کیلومتر و قیمت پایه زیر ۸۰ هزار دلار داشته باشد.

لوسید می‌گوید کار تولید گراویتی از اواخر سال ۲۰۲۴ شروع خواهد شد و کابین آن ظرفیت حمل حداکثر هفت نفر را خواهد داشت. همچنین در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم فضای ۳۱۷۱ لیتری در اختیار سرنشینان خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های لوسید گراویتی می‌توان به ظرفیت حمل بار ۶۸۰ کیلوگرمی و ظرفیت یدک کشی ۲۷۲۰ کیلوگرمی اشاره کرد. لوسید ادعا می‌کند بدون وجود تریلر این خودرو در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به‌ سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

چنین سرعت و شتاب تند و تیزی به لطف استفاده از پلتفرمی حاصل می‌شود که از صفر توسعه ‌یافته و از معماری برقی ۹۰۰ ولتی سود می‌برد. لوسید می‌گوید از مجموعه باتری کوچک‌تر، سبک‌تر و پاک‌تر برای این خودرو استفاده کرده و در عرض ۱۵ دقیقه می‌توان به برد حدود ۳۲۰ کیلومتری دست یافت. بنا به گفته برند یاد شده، موتورهای برقی گراویتی بیشترین میزان تراکم قدرت را در بین تمامی رقبا دارند. لوسید گراویتی از نظر آفرود نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد و سیستم تعلیق بادی سفارشی در آن قابل انتخاب است. این سیستم بسته به نیازهای مسیر ارتفاع خودرو را افزایش می‌دهد. افرادی که دوست دارند ارتفاع سیستم تعلیق را به‌صورت دستی تنظیم کنند چنین امکانی میسر شده است. لوسید تمرکز زیادی روی طراحی کابین گراویتی داشته و می‌گوید آن را برای بدن و مغز طراحی کرده است.

به همین منظور کمپانی یاد شده از ویژگی‌ای بنام فضاهای لوسید استفاده می‌کند که با فشار یک دکمه در نمایشگر لمسی کابین به فضای متمایزی تبدیل شده و راننده احساس می‌کند در فضایی شبیه جنگل‌ها حضور دارد. چنین حسی با استفاده از تصاویر روی نمایشگرها، تنظیم نور داخل کابین و موسیقی‌های آرام‌بخش تداعی خواهد شد. همانند دیگر محصول لوسید یعنی سدان ایر، بخش اعظم داشبورد لوسید گراویتی را نمایشگرها به خود اختصاص داده‌اند و یک پشت آمپر بزرگ ۳۴ اینچی در جلوی چشم راننده و بخش مرکزی داشبورد وجود دارد. بالای کنسول مرکزی می‌توانید پانل پایلوت لوسید را ببینید که در واقع یک نمایشگر دیگر برای کنترل تنظیمات خودرو و سیستم تعلیق است. گراویتی از نظر طراحی ظاهری نیز دنباله‌روی برادر سدان خود است و نمای جلو و عقب مشابهی دارد. در بدنه این خودرو می‌توانیم دماغه تیغه مانند و چراغ‌های نازک و تیز را مشاهده کنیم.

از نظر ما لوسید گراویتی طراحی ظاهری جذابی دارد و یک سر و گردن بالاتر از برخی خودروهای لوکس با طراحی بی‌روح و خسته‌کننده قرار می‌گیرد. اگرچه اطلاعاتی همچون حداکثر شعاع حرکتی و قیمت پایه شاسی‌بلند برقی لوسید منتشر شده اما جزئیاتی همچون شعاع حرکتی و قیمت نسخه‌های دیگر این خودرو در دسترس نیست. اگر مبنا را سدان ایر در نظر بگیریم، انتظار می‌رود نسخه زیر ۸۰ هزار دلاری گراویتی شعاع حرکتی حدود ۴۸۰ کیلومتری داشته باشد. از طرفی اگر قیمت نسخه فول و پرچم‌دار گراویتی به بالای ۱۰۰ هزار دلار برسد اصلاً تعجب نخواهیم کرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar