معرفی مازراتی GT2 استراداله

شنبه 27 مرداد 03 ساعت 11:01
معرفی مازراتی GT2 استراداله

مازراتی GT2 استراداله نسخه‌ای متمرکز بر پیست از MC20 محسوب می‌شود که ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۶۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد.

با قوی‌ترین مازراتی بنزینی تاریخ آشنا شوید ولی آن را MC20 صدا نکنید. این GT2 استراداله است. نسخه‌ای جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای GT2 که خود نسخهٔ مسابقه‌ای سوپرکار جاده‌ای MC20 محسوب می‌شود! GT2 استراداله در بیرون تقریباً همهٔ عناصر همتای مسابقه‌ای خود مثل ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، دریچه‌های روی کاپوت و آن بال بزرگ عقب را قرض گرفته اما این یک کپی پیست کامل نیست و نمای جلو و عقب خودرو کمی رام‌تر از نسخهٔ مسابقه‌ای به نظر می‌رسد.

در این سوپراسپرت جدید فیبر کربن فراوان از بال عقب تا روی کاپوت دیده می‌شود اما خریداران اگر بیش از این بخواهند، می‌توانند سقف، دماغه، ورودی‌های هوای روی گلگیرها و رکاب‌ها را هم کربنی کنند. درحالی‌که نمای بیرونی GT2 استراداله تا حد زیادی با نسخهٔ مسابقه‌ای یکسان است، کابین جایی است که بهترین‌های هردو جهان را ارائه می‌کند زیرا در اینجا حال و هوای مسابقه‌ای با امکاناتی مناسب جاده همراه است. در داخل GT2 استراداله فیبر کربن بیشتری در بین سطوح پوشیده از آلکانترا دیده می‌شود و غربیلک فرمان کلفت‌تر از MC20 است اما کنترل‌های کمتری دارد. سیستم صوتی استاندارد خودرو شش بلندگو دارد اما امکان سفارش نمونهٔ ۱۲ بلندگو هم وجود خواهد داشت.

صندلی‌ها به‌طور خاص برای GT2 استراداله طراحی شده‌اند و از پوستهٔ فیبر کربنی بهره می‌برند. این صندلی‌ها در دو اندازهٔ متفاوت برای خریداران بزرگ جثه و کوچک جثه ارائه می‌شوند و برای آن‌ها تنظیم دستی در نظر گرفته شده تا موقعیت صندلی‌ها پایین‌تر بیاید و توزیع وزن بهتر شود. همچنین مازراتی یک نوار سفارشی را هم برای پشت صندلی‌ها تدارک دیده که می‌تواند برای رانندگی‌های روزمره، کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای را نگه دارد. البته صندلی‌های اسپرت معمولی‌تری هم برای این سوپراسپرت قابل سفارش خواهد بود.

در GT2 استراداله، پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی MC20 اندکی ارتقاء پیدا کرده و حالا ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ مازراتی، این افزایش قدرت به لطف تغییر تنظیمات پیشرانه و سیستم اگزوز حاصل شده است. این سوپراسپرت آمادهٔ پیست همچنان از همان گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قبلی استفاده می‌کند که نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد اما شتاب و حداکثر سرعت خودرو بهبود پیدا کرده است زیرا GT2 استراداله ۶۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد. به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر، سوپراسپرت جدید مازراتی ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست میابد.

بااین‌حال، چیزی که بیشتر از پرفورمنس خط مستقیم در GT2 استراداله اهمیت دارد، عملکرد در پیچ‌ها است. این خودرو در جلو از سیستم تعلیق یکسانی با نسخهٔ مسابقه‌ای استفاده می‌کند و قطعات آئرودینامیکی مختلف آن نیز تا ۵۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کنند. برای نهایت استفاده از همهٔ این‌ها نیز یک سری حالت‌های رانندگی خاص در نظر گرفته شده است. حالت کورسا همه‌چیز را برای پیست تنظیم می‌کند و دخالت سیستم‌های الکترونیکی را کاهش می‌دهد درحالی‌که با سفارش پکیج پرفورمنس، حالت کورسا اوو هم ارائه می‌شود و امکان سفارشی‌سازی بیشتری را برای ایجاد آنچه مازراتی تجربهٔ رانندهٔ حرفه‌ای می‌نامد فراهم می‌کند.

مازراتی GT2 استراداله در هفتهٔ اتومبیل مونتری برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد اما هنوز قیمت یا زمان عرضهٔ آن اعلام نشده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar