معرفی مرسدس بنز AMG SL63 E پرفورمنس

بروزرسانی در: چهارشنبه 22 آذر 02 ساعت 11:11
معرفی مرسدس بنز AMG SL63 E پرفورمنس

نسخهٔ هیبریدی AMG SL به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی آشنا با ۶۱۲ اسب بخار قدرت به‌علاوهٔ یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری مجهز است.

زمانی که نسل جدید مرسدس SL در نسخه‌های SL55 و SL63 معرفی شد، می‌دانستیم که نسخهٔ قوی‌تری هم در راه است و این مدل حالا با نام SL63 S E Performance معرفی شده است. این نسخه‌ای هیبریدی است که از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما خروجی این موتور حالا از ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر در SL63 به ۶۱۲ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر رسیده است. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت هم روی محور عقب اضافه شده است.

از این طریق، مجموع خروجی به ۸۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و SL63 S E Performance را به قوی‌ترین SL تاریخ تبدیل کرده است. این نیرو بین هر چهارچرخ توزیع می‌شود و حتی موتور الکتریکی هم می‌تواند از طریق سیستم ۴Matic نیروی خود را به محور جلو بفرستد. به لطف این ویژگی‌ها، SL هیبریدی ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

مثل دیگر مدل‌های هیبریدی AMG، در اینجا هم سیستم پلاگین‌هیبریدی بیشتر روی بهبود پرفورمنس تمرکز دارد تا مصرف سوخت و به همین دلیل، پکیج باطری کوچک ۶.۱ کیلووات ساعتی آن تنها امکان پیمودن ۱۳ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. خودرو اما به‌صورت پیش‌فرض روی حالت تمام الکتریکی روشن می‌شود و صدای موتور مصنوعی از طریق بلندگوها داخل کابین پخش خواهد شد.

SL63 S E پرفورمنس به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است که بسیار قابل تنظیم بوده و راننده می‌تواند آن را از حالت تقریباً غیرفعال تا بسیار قوی تنظیم کند که در این صورت امکان رانندگی با یک پدال فراهم خواهد شد. این مدل مثل SL63 معمولی از فنرهای فولادی، کمک‌فنرهای تطبیقی، آنتی‌رول بارهای فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب بهره می‌برد اما در اینجا ترمزهای کربن سرامیکی هم با کالیپرهای برنزی رنگ به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های اختصاصی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی، اسپویلر فعالی در جلو است که دیده نمی‌شود اما در سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت، ۴۰ میلی‌متر بلندتر می‌شود تا با ایجاد اثر ونتوری، نیروی رو به بالا در دماغه را کاهش دهد. علاوه بر این، اسپویلر فعال عقب هم برای مطابقت با وزن و پرفورمنس بیشتر نسخهٔ هیبریدی از نو برنامه‌ریزی شده است. البته مرسدس فعلاً وزن این نسخه را اعلام نکرده است اما همین سیستم هیبریدی در AMG GT چهاردر ۲۶۰ کیلوگرم اضافه‌وزن را به دنبال داشته است که در کنار وزن ۱۹۷۰ کیلوگرمی SL63 باید انتظار وزنی بیش از ۲.۲ تن را داشته باشیم.

مرسدس قیمت SL هیبریدی را هم اعلام نکرده است ولی در این رابطه نیز می‌توانیم تخمین بزنیم. قیمت SL63 هم‌اکنون در آمریکا از ۱۸۳ هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین انتظار می‌رود SL63 S E Performance قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar