معرفی مرسدس G63 کابریولت

بروزرسانی در: جمعه 8 دی 02 ساعت 09:03
معرفی مرسدس G63 کابریولت

یک تیونر آلمانی اقدام به ساخت مرسدس G63 کابریولت با کیفیت و دقتی فوق‌العاده کرده است. از این خودرو فقط ۲۰ دستگاه ساخته می‌شود که همهٔ آن‌ها فروخته شده‌اند.

مرسدس بنز هیچ‌گاه اقدام به ساخت G کلاس کابریولت AMG نکرده است. نزدیک‌ترین مدل به چنین خودرویی، G500 فاینال ادیشن سال ۲۰۱۳ بود که با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی و ۳۸۸ اسب بخار قدرت ارائه شد. یک تیونر آلمانی بنام ریفایند مارکس (Refined Marques) اما تصمیم گرفته با ساخت G63 کابریولت، این خلأ را پر کند. از این G کلاس ویژه فقط ۲۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

سبک کلی G63 کابریولت ریفایند مارکس مشابه G500 فاینال ادیشن ۲۰۱۳ با سقف پارچه‌ای بازشو است اما این تیونر برای ورود و خروج راحت‌تر به صندلی‌های عقب، دو در کوچک را اضافه کرده است که به‌صورت برعکس باز می‌شوند. «احمد البکری» مدیرعامل ریفایند مارکس دراین‌باره می‌گوید:

ابتدا درهای عقب طوری طراحی شده بودند که به شکل سنتی باز شوند همان‌طور که در G کلاس معمولی می‌بینیم اما بعداً گفتم نه، بیایید خودرو را با درهای خودکشی بسازیم زیرا در این صورت دسترسی افراد درشت جثه به صندلی‌های عقب آسان‌تر می‌شود.

به گفتهٔ البکری، یک سوپرمدل خانم آمریکایی که از گفتن نامش امتناع کرده، به‌محض اطلاع از ساخت G63 کابریولت با او تمام گرفته و از صندلی‌های عقب G کلاس کابریولت کنونی خود گلایه کرده است زیرا پیاده شدن از این خودرو آن‌قدر سخت بوده که لباسش را پاره کرده و پاشنهٔ کفش‌هایش را شکسته است. به همین دلیل، او خواهان خرید اولین نمونهٔ G63 ریفایند مارکس بوده که در تصاویر می‌بینید اما نهایتاً مجبور شده در لیست انتظار برای یکی از ۲۰ دستگاه این خودرو منتظر بماند.

 

جالب اینکه G63 کابریولت در ابتدا قرار بود خودرویی تک ساخت باشد. البکری می‌گوید ایدهٔ ساخت این ماشین را از پسرش گرفته است:

من یک G کلاس برابوس سفارشی دارم که برای او ساخته‌ام و تک ساخت است. روزی که در ترافیک رانندگی می‌کردم، پسرم از من پرسید چرا این خودرو را با سقف بازشو و یک در کوچک برای من که بتوانم سوار و پیاده شوم نمی‌سازی؟ این حرف مرا مجذوب کرد.

البکری زمانی که در حال ساخت این G63 بود، در مورد آن با دوستانش که عمدتاً کلکسیونرهای ثروتمند خاورمیانه‌ای بودند صحبت کرد و طبیعتاً همهٔ آن‌ها یکی می‌‍خواستند. به همین دلیل، پروژه از نمونه‌ای تک ساخت به خودرویی در ۲۰ دستگاه تبدیل شد. چون این G63 کابریولت خودرویی کارخانه‌ای نیست فکر نکنید پروژه‌ای سرسری و عجولانه خواهد بود زیرا ریفایند مارکس ۱۸ ماه را صرف توسعهٔ آن کرده است. به گفتهٔ البکری، خریدارانش به چیزی کمتر از کیفیت کارخانه و یا حتی بهتر از آن راضی نمی‌شوند. او حتی محصول نهایی را در اختیار رئیس سابق کنترل کیفیت مرسدس بنز قرار داد و او پس از یک ساعت بررسی نتوانست حتی یک ایراد پیدا کند.

به همین دلیل، ساخت چنین خودروی خاصی هرگز ارزان تمام نمی‌شود و قیمت پایهٔ G63 ریفایند مارکس ۱.۳ میلیون دلار است. بااین‌حال، تمام ۲۰ نمونهٔ این خودرو فروخته شده‌اند و کسانی که خواهان آن هستند باید سراغ نمونه‌های دست‌دوم بروند اما نباید انتظار قیمت ارزان‌تری را داشته باشند زیرا به گفتهٔ البکری، مالک نمونهٔ آبی‌رنگی که در اینجا می‌بینید، پیشنهاد فروش خودرو را با قیمتی بیش از دو برابر قیمت پایه داشته که آن را رد کرده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar