معرفی مفهومی رنو امبلم

شنبه 14 مهر 03 ساعت 15:14
معرفی مفهومی رنو امبلم

رنو از کانسپت جدید خود با فناوری پیل سوختی و توان پیمایش هزار کیلومتر رونمایی کرده استن. این کراس‌اور نام امبلم Emblème زبان طراحی جدید برای خودروساز فرانسوری را نشان می‌دهد.

رنو می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ در اروپا و تا سال ۲۰۵۰ در سراسر دنیا به برندی کربن خنثی (بدون آلایندگی و بی‌نیاز از سوخت‌های فسیلی) تبدیل شود. رنو برای دستیابی به این هدف تعداد محصولات برقی خود را دو برابر می‌کند و درعین‌حال نیم‌نگاهی به خودروهای هیدروژنی نیز دارد. کانسپت جدید رنو اومبلم در حقیقت ترکیبی از هر دو نوع قوای محرکه است و درست همانند هوندا CR-V e:FCEV از تکنولوژی سلول سوخت هیدروژنی با باتری قابل شارژ استفاده می‌کند.

فرانسوی‌ها امبلم را یک شوتینگ بریک می‌نامند که جدای از فرم بدنه، بسیار آیرودینامیک است و ضریب درگ ۰.۲۵ دارد. ظاهر این خودرو متفاوت از نمونه‌های مرسوم در بازار جهانی دیده می‌شود و امیدواریم برخی از عناصر طراحی آن در مدل‌های تولیدی آینده دیده شوند. اگرچه رنو از امبلم به عنوان محصولی جمع‌وجور نام برده اما طول و ارتفاع ۴.۸ و ۱.۵۲ متری چیز دیگری را نشان می‌دهند هرچند پروفایل جانبی خودرو طرحی آیرودینامیک را به نمایش می‌گذارد.

این برند اروپایی مدعی است اومبلم می‌تواند مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری را طی کند و به اندازه خودرویی درون‌سوز سریع باشد. به نظر می‌رسد راننده این خودرو برای دستیابی به توان پیمایش یاد شده دو بار مجبور به توقف جهت پر کردن تانک هیدروژنی ۲.۸ کیلوگرمی باشد. هر توقف برای سوخت‌گیری امبلم کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد و یک تانک هم می‌تواند برد ۳۵۰ کیلومتر را فراهم کند. این خودروی مفهومی به لطف باتری ۴۰ کیلووات ساعتی نیکل منگنز کبالت خود، در شهر همانند یک خودروی برقی عمل خواهد کرد.

با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت باتری شارژ شده نیز توان پیمایش ۳۰۰ کیلومتری را فراهم خواهد کرد چراکه دو بار توقف برای پر کردن تانک هیدروژن نیز ۷۰۰ کیلومتر دیگر را بر شعاع حرکتی رنو اومبلم می‌افزاید. کانسپت جدید فرانسوی‌ها از موتوری با ۲۱۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و رنو می‌گوید در تولید آن از هیچ ماده کمیاب زمین استفاده نشده است. با اینکه اومبلم دارای قوای محرکه پیچیده‌ای است اما به مانند اکثر خودروهای هیبریدی و برقی سنگین‌وزن نیست و رنو وزن خالص آن را ۱۷۵۰ کیلوگرم اعلام کرده است. تمامی تلاش‌های مهندسان تضمین کننده این موضوع است که آلایندگی اومبلم تا ۹۰ درصد کمتر از خودرویی با ابعاد مشابه خواهد بود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar