معرفی مک‌ لارن GTS

بروزرسانی در: چهارشنبه 29 آذر 02 ساعت 16:25
معرفی مک‌ لارن GTS

مک‌ لارن GTS جایگزینی برای مدل قبلی GT است که با ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۲۰ کیلوگرم وزن، قوی‌تر و سبک‌تر از قبل شده است.

مک‌ لارن محصول جدیدی بنام GTS را معرفی کرده است که درواقع نسخهٔ جدیدی از مدل GT محسوب می‌شود و وزن کمتر و قدرت بیشتری دارد. GT راحت‌ترین محصول تاریخ مک‌لارن بود اما آن‌طور که باید موردتوجه قرار نگرفت. هدف نسخهٔ جدید GTS اما این است که کمی پرفورمنس و خلق‌وخوی تهاجمی بیشتری را به این خودرو اضافه کند بدون آنکه به ‌راحتی و قابلیت استفادهٔ روزمرهٔ آن لطمه‌ای وارد کند. بدین منظور، ساختهٔ جدید مک‌لارن ارتقاءهایی را تجربه کرده است.

مهم‌ترین تغییر، افزایش قدرت پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به ۶۳۵ اسب بخار است که افزایشی ۱۵ اسب بخاری را نسبت به GT نشان می‌دهد. علاوه بر این، وزن GTS هم با ۱۰ کیلوگرم کاهش به ۱۵۲۰ کیلوگرم رسیده است. به لطف این نیروی بیشتر، کروزر جدید مک‌لارن ظرف تنها ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و در ۸.۹ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که کمی از GT سریع‌تر است. حداکثر سرعت GTS هم به ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

در همین حال، GTS به سیستم تعلیق تطبیقی هوشمند هم مجهز شده است تا سواری بهینه‌ای را ارائه کند. برای این خودرو سیستم افزایش ارتفاع دماغه هم قابل سفارش است که دو برابر سریع‌تر از GT عمل می‌کند و تنها ۴ ثانیه طول می‌کشد تا دماغهٔ خودرو را به‌طور کامل بالا یا پایین ببرد. همچنین خریداران می‌توانند خودروی خود را با آپشن‌های بیشتری نسبت به قبل مثل رنگ خاکستری لاوا و رینگ‌های آلیاژی توربینی خاص GTS شخصی‌سازی کنند.

هرچند GTS به‌عنوان یک سوپرکار راحت روزمره در نظر گرفته شده اما مک‌لارن یک حالت رانندگی پیست را هم برای آن تدارک دیده است تا بتواند در پیچ‌ها هم عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. هم‌اکنون امکان سفارش مک‌لارن GTS وجود دارد و تحویل آن به خریداران از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar