معرفی مینی‌ بوس آفرودی پرتوریان TG3

پنج شنبه 24 خرداد 03 ساعت 16:28
معرفی مینی‌ بوس آفرودی پرتوریان TG3

این مینی‌ بوس که روی شاسی کامیون مان ساخته شده است، با حداکثر ظرفیت ۳۴ نفر، آماده فتح سخت‌ترین مسیرهای روی کره زمین است.

شرکت تورسس (Torsus) اهل جمهوری چک از سال ۲۰۱۸ تولید یک مینی‌بوس آفرودی و بسیار انعطاف‌پذیر بنام پرتوریان را آغاز کرد. این مینی‌بوس که برای کشف مکان‌های غیرقابل‌عبور و انجام مأموریت‌های غیرممکن ساخته شده بود، یکی از توانمندترین آفرودرهای جهان به‌حساب می‌آید. پرتوریان می‌تواند به‌عنوان وسیله‌ای برای جستجو و نجات و یا سرویس حمل‌ونقل پرسنل محل‌های کار دورافتاده مورداستفاده قرار گیرد. حال شرکت چکی نسل سوم این مینی‌بوس آفرودی را با نام پرتوریان TG3 معرفی کرده است

برای ساخت این مینی‌بوس توانمند، تورسس از شاسی کامیون مان TGM استفاده کرده است. روی این شاسی، بدنه‌ای از کامپوزیت قرار گرفته است که در داخل ظرفیت حمل تا ۳۴ نفر را دارد. نسل دوم پرتوریان که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، در عقب به فنرهای شمش مجهز بود اما در نسل سوم از تعلیق بادی جدیدی استفاده شده است که باعث راحتی بیشتر سواری و کنترل آسان‌تر خودرو در جاده‌های پردست‌انداز و مسیرهای ناهموار می‌شود. علاوه بر این، سیستم تهویهٔ مینی‌بوس هم ارتقاء پیدا کرده است.

بازطراحی کابین راننده، افزایش ارتفاع کاپوت برای دسترسی بهتر به موتور، وینچ ۱۲ تنی ۳۰ متری، پنجره‌ها و آینه‌های جدید برای دید بهتر و پلهٔ برقی برای راننده نیز از دیگر تغییرات نسل سوم مینی‌بوس آفرودی تورسس هستند. سازندهٔ چکی همچنین برای مینی‌بوس آفرودی خود سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مدرن مثل سنسور نور و باران و سیستم تشخیص لاین را هم تدارک دیده است. پرتوریان TG3 به سه قفل دیفرانسیل و ترمزهای دیسکی ۱۹.۵ اینچی مجهز است. این مینی‌بوس می‌تواند از شیب‌های ۶۵ درصدی بالا برود و تا عمق ۶۷ سانتی‌متری آب حرکت کند.

چیزی که در نسل سوم پرتوریان تغییر نکرده پیشرانه است. در سینهٔ این مینی‌بوس همچنان همان موتور ۶.۹ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی قرار دارد که از مان گرفته شده است و ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۲ سرعتهٔ ZF و سامانهٔ ۴×۴ هوی دیوتی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این مینی‌بوس ماجراجو روی لاستیک‌های میشلین XZL 365 قرار گرفته است و ۳۵ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد. پرتوریان با زاویهٔ ورود ۲۲ درجه، زاویهٔ خروج ۲۲ درجه و زاویهٔ شکست ۴۱ درجه، در مسیرهای ناهموار وسیلهٔ فوق‌العاده توانمندی است.

پرتوریان اما با ۸۶۸ سانتی‌متر طول و ۲۵۳ سانتی‌متر عرض، خودروی بسیار بزرگی است و تورسس حداکثر وزن مجاز آن را ۱۳.۴ تن اعلام کرده است. سازندهٔ چکی هم‌اکنون تولید پرتوریان TG3 را آغاز و عرضهٔ آن را در بازارهایی مثل آلمان، اسپانیا و اوکراین شروع کرده است. این مینی‌بوس با ۱۴ ترکیب صندلی مختلف و قیمت پایهٔ ۲۲۵,۸۳۱ یورو به بازار عرضه می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar