معرفی پیکاپ فوتون مارس ۹

جمعه 3 شهریور 02 ساعت 09:57
معرفی پیکاپ فوتون مارس 9

براساس برخی شنیده ها، گویا ایران خودرو دیزل قصد دارد پیکاپ فوتون مارس ۹ یا تونلند V9 را در صورت فراهم بودن شرایط، در آینده ای نه چندان دور، به بازار عرضه کند.

شرکت ایران خودرو دیزل پس از عرضه موفقیت آمیز پیکاپ های فوتون تونلند، تونلند S، تونلند فیس لیفت و در نهایت، تونلند G7، گویا قصد دارد در آینده ای نزدیک، پیکاپ فوتون مارس ۹ یا تونلند V9 را، که در واقع جدیدترین پیکاپ شرکت فوتون به حساب می آید، در صورت مناسب بودن شرایط واردات، مونتاژ، ارز و…، به بازار عرضه کند. بر همین اساس، در این محتوا به سراغ معرفی پیکاپ فوتون مارس ۹ یا تونلند V9 آمده ایم. گفتنی است در حال حاضر، ایران خودرو دیزل و فوتون همکاری به نسبت گسترده ای با یکدیگر دارند و طرف ایرانی انواع پیکاپ ها، کامیونت ها و کشنده ها را از برند فوتون در خطوط تولید خود مونتاژ و عرضه می کند.

 

فوتون مارس ۹

در نمایشگاه اتومبیل شانگهای بود که کمپانی فوتون نخستین بار از پیکاپ مارس ۹ یا همان تونلند V9 رونمایی کرد. این پیکاپ با ظاهر آمریکایی خود خیلی زود بر سر زبان ها افتاد. پیکاپ جدید فوتون علاوه بر ظاهر آمریکایی و جذاب خود، نکته ای مهم تر را هم نشان می دهد و آن ورود فوتون به دسته پیکاپ های فول سایز با استفاده از پلت فرمی جدید و آفرودی است.

پیکاپ فوتون V9 یا مارس ۹ یک خودروی آفرودی از نوع body on frame است. این پیکاپ فول سایز، دوکابین است و در بخش طراحی آن، شباهت هایی با محصولات روز آمریکایی دیده می شود؛ به طور مثال، با نگاه به نمای جلوی این خودرو به سرعت متوجه شباهت بخش چراغ ها و جلوپنجره این خودرو با Ram 1500 خواهید شد. کاپوت، حالتی عضلانی و زیبا دارد و در نمای کناری شاهد استفاده از قاب های پلاستیکی ضخیم در لبه گلگیرها هستیم که چهره آفرودی و جان سختی را برای پیکاپ جدید فوتون پدید آورده اند.

در نمای عقب، به طور واضح، شباهت این پیکاپ با فورد F-150 لایتنینگ قابل مشاهده است؛ جایی که یک قاب پلاستیکی با نوشته بزرگ FOTON، حد فاصل چراغ های عقب این پیکاپ را پر کرده است و چراغ ها با نواری ال ای دی و یکپارچه به یکدیگر متصل هستند و نمایی کاملاً آمریکایی برای آن به ارمغان آورده اند.

پیکاپ فوتون مارس ۹ یا تونلند V9 دارای طول، عرض و فاصله محوری به ترتیب برابر با ۵۶۱۷، ۲۰۰۰ و ۳۳۵۵ میلی متر است.

درون کابین

درون کابین هم شاهد طرحی شکیل و لوکس برای این پیکاپ جدید هستیم. باید گفت طراحی داخلی فوتون مارس ۹ به واقع از سطح یک پیکاپ فراتر است و این دقیقاً چیزی‌ست که در ایران هم در پیکاپ فوتون G7 شاهد آن بوده ایم. مانیتور و کلاستر خودرو یکپارچه نیستند و به صورت جداگانه تعبیه شده اند. اهرم تعویض حالات گیربکس از نوع شیفت بای وایر است و فضای بزرگ بین دو صندلی جلو به خوبی عرض زیاد خودرو را نمایان می کند. در بحث امکانات ایمنی و رفاهی پیکاپ فول سایز فوتون می توان به مواردی از قبیل کروز کنترل تطبیقی، رانندگی نیمه خودکار، سیستم ترمز اضطراری، رادار بین خطوط، تابلوخوان، نور بالای خودکار، سیستم پایش چراغ های عبور و توقف تقاطع ها، صندلی های برقی جلو، حافظه صندلی راننده، کلاستر دیجیتالی، دنده پشت فرمان، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و کشش، رادار نقطه کور، دوربین و سنسور عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور، سنسور باران، دی لایت، گرم‌کن صندلی های جلو، تریم چرمی داخل کابین، قفل دیفرانسیل، سنسور پارک جلو، سیستم کمی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، شارژر وایرلس، مودهای رانندگی مختلف و.‌‌.. اشاره کرد.

مشخصات فنی فوتون مارس ۹

فوتون برای پیکاپ جدید خود به نام مارس ۹ از یک سیستم هیبریدی خفیف متشکل از یک پیشرانه توربودیزل با حجم ۲ لیتر و یک موتور برقی ۴۸ ولتی استفاده کرده است. این ترکیب در مجموع ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را برای مارس ۹ به ارمغان می آورند. گیربکس این مدل نیز از نوع ۸ سرعته اتوماتیک ZF است که قدرت تولیدی را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کند. استفاده از سیستم هیبرید خفیف با بهره گیری از موتور احتراق داخلی توربو دیزل، یک پدیده نوین نه تنها در چین بلکه در جهان به حساب می آید. گفته شده است نسخه های متفاوت این پیکاپ تا سقف ۳۶۷ اسب بخار قدرت تولید می کنند. پیش بینی می شود این پیکاپ در صورت عرضه در ایران توسط شرکت ایران خودرو دیزل، از موتور ۲ لیتری ۲۳۸ اسب بخاری و ۳۶۰ نیوتن متری تونلند G7 بهره مند باشد که در این صورت، در کنار G7، یکه تازان پیکاپ های چینی در ایران به حساب خواهند آمد و همچنین تنور رقابت میان این دو خودرو با سایر رقبا نظیر کی ام سی T9 شرکت کرمان موتور و بهمن G9 ، بسیار داغ، مهیج و جذاب خواهد شد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "معرفی پیکاپ فوتون مارس ۹"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سامان
مهمان

چه قدرتی داره خفنه

محمد
مهمان

یه اشغال دیگه