معرفی مینی‌ ون هیدروژنی رِوو زیرو انرژی

دوشنبه 27 آذر 02 ساعت 12:06
معرفی مینی‌ ون هیدروژنی رِوو زیرو انرژی

شرکت نوپایی بنام روو زیرو خودروی عجیبی را معرفی کرده که شبیه ترکیب شاسی‌ بلند و مینی‌ ون است و از قوای محرکهٔ ترکیبی الکتریکی هیدروژنی استفاده می‌کند.

یک شرکت نوپا بنام روو زیرو (Revo Zero) اولین خودروی خود را با نام انرژی معرفی کرده است. این خودرو که شبیه ترکیب کراس‌اوور و مینی‌ون به نظر می‌رسد، دماغه‌ای برجسته با جلوپنجرهٔ بزرگ و چراغ نواری پهنی دارد. کمی پایین‌تر هم ورودی‌های هوای تزئینی و صفحهٔ محافظ زیرین جلب‌توجه می‌کند. ویژگی منحصربه‌فرد این خودرو اما برخورداری از چهار در کشویی است. درهای عقب مثل یک مینی‌ون سنتی باز می‌شوند اما درهای جلو به سمت مخالف حرکت می‌کنند.

گلگیرهای برجسته و سقف پانوراما هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی انرژی هستند درحالی‌که در عقب مثل جلو شاهد چراغ‌های سراسری پهن و یک صفحهٔ محافظ هستیم. در داخل این ماشین می‌توانیم سه ردیف صندلی با صندلی‌های جداگانه، غربیلک فرمان D شکل و صفحه‌نمایش L شکل را ببینیم که از صفحه آمپر دیجیتالی، یک نمایشگر کوچک در کنار آن و نمایشگر عمودی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تشکیل شده است. تریم چوبی و فیبر کربنی، نورپردازی و نمایشگر کوچکی برای صندلی‌های ردیف دوم هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این خودرو هستند.

به گفتهٔ روو زیرو، این ماشین به قوای محرکهٔ هیدروژنی پیل سوختی مجهز است که سیستم سلول سوختی هیدروژنی را با باطری خودروهای الکتریکی ترکیب می‌کند. به گفتهٔ این شرکت، این ترکیب مزیت‌های هردو تکنولوژی را باهم ادغام کرده و معایب آن‌ها را از بین می‌برد. فعلاً مشخصاتی در این رابطه اعلام نشده است اما به گفتهٔ روو زیرو، منبع انرژی اصلی خودرو باطری‌ها خواهند بود. این یعنی خودرو مدتی با انرژی باطری حرکت می‌کند و پس از اتمام شارژ، سیستم سلول سوختی هیدروژنی برای شارژ باطری‌ها فعال می‌شود. درواقع، این یک خودروی ژنراتوری است که بجای بنزین از هیدروژن استفاده می‌کند.

به لطف این قوای محرکه، شعاع حرکتی کلی انرژی بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. همچنین به گفتهٔ سازنده، پر کردن مخزن هیدروژن خودرو تنها هفت دقیقه طول می‌کشد. هم‌اکنون امکان خرید انرژی با پیش‌پرداخت ۵۰۰ دلار وجود دارد اما به گفتهٔ روو زیرو، فعلاً زمان تولید این خودرو مشخص نیست. این شرکت می‌گوید با پشتکار در حال انجام آزمایش و پیروی از تمام قوانین ایمنی است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar