معرفی نسل جدید تویوتا آلفارد و ولفایر

بروزرسانی در: پنج شنبه 1 تیر 02 ساعت 14:23
معرفی نسل جدید تویوتا آلفارد و ولفایر

نسل جدید مینی‌ ون‌ های تویوتا آلفارد و ولفایر در ژاپن معرفی شده است. این مینی‌ون‌ها روی پلت‌فرم TNGA-K مشترک با لکسوس LM ساخته شده‌اند.

هرچند مینی‌ون‌ها در بازار آمریکای شمالی و اروپا محبوبیت خود را از دست داده‌اند اما در آسیا هنوز هم بسیار پرطرفدار هستند. یکی از مدل‌های برجسته در کلاس مینی‌ون‌های بزرگ آسیا، تویوتا آلفارد و برادر دوقلوی آن، ولفایر است که حالا نسل چهارم و کاملاً جدید آن معرفی شده است. این اتفاق مدت کوتاهی پس از معرفی نسل جدید لکسس LM رخ داده که پلت‌فرم مشترکی با آلفارد دارد.

آلفارد و ولفایر جدید علیرغم اینکه در ظاهر کاملاً بازطراحی شده‌اند اما هنوز هم فوراً قابل‌شناسایی هستند. پروفیل جانبی دو مدل یکسان بوده و برجسته‌ترین ویژگی آن خط Z شکل جدیدی زیر پنجره‌ها است. در جلو اما جلوپنجرهٔ عظیم در هر مدل الگوی خاصی دارد که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. در ولفایر همچنین ورودی‌های هوای بزرگ در سپر نمای اسپرتی را ایجاد کرده‌اند. تفاوت‌ها در عقب دو مدل اما صرفاً به گرافیک چراغ‌ها و طراحی پایین سپر محدود می‌شود. اندازهٔ این مینی‌ون‌های جدید تفاوت چندانی نسبت به قبل نداشته است و ۴,۹۹۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۹۴۵ میلی‌متر ارتفاع دارند که با فاصلهٔ محوری سخاوتمندانهٔ ۳,۰۰۰ میلی‌متری همراه است.

این دو مینی‌ون در داخل نیز مشترک هستند و از شش صندلی در سه ردیف بهره می‌برند اما حالا لوکس‌تر شده و پر از تکنولوژی‌های مدرن هستند. روی داشبورد خودروها یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه هدآپ دیسپلی رنگی جای گرفته است. کنترل‌ها و دریچه‌های تهویه نیز حالا به مرکز سقف و جایی که تویوتا آن را کنسول سقفی می‌نامد منتقل شده‌اند.

با وجود ابعاد مشابه نسل قبلی، فضای پا در ردیف دوم ۵ میلی‌متر و در ردیف سوم ۱۰ میلی‌متر بیشتر شده است. برای ردیف دوم صندلی‌های کاپیتانی با زیر پایی، میز تاشو، نمایشگر لمسی برای کنترل‌ها، گرم‌کن، تهویه و ماساژور قابل سفارش خواهد بود. این مینی‌ون‌ها همچنین به پله‌های جانبی مجهز هستند که به‌طور خودکار از هردو طرف بیرون می‌آیند و دسترسی کودکان و افراد مسن را به کابین آسان‌تر می‌کنند. در این خودروها همچنین پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا با قابلیت پارک از راه دور نیز ارائه می‌شود.

آلفارد و ولفایر جدید بر اساس پلت‌فرم TNGA-K ساخته شده‌اند که برای استفاده در مینی‌ون بهینه شده است. در این خودروها توجه زیادی به کاهش سروصدای باد و جاده شده و استفاده از چسب‌های مخصوص نیز کاهش ۳۰ درصدی ارتعاشات را به دنبال داشته است. آلفارد پایه با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس CVT متصل است درحالی‌که ولفایر به یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۵ اسب بخار قدرت به همراه گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است.

علاوه بر این، هردو مینی‌ون به‌صورت هیبریدی هم قابل خریداری هستند. قوای محرکهٔ این نسخه از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری بنزینی به همراه یک یا دو موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۲۴۷ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند محرک جلو یا چهارچرخ محرک باشد. تویوتا در آینده یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم ارائه خواهد کرد. نسل جدید این مینی‌ون‌ها هم‌اکنون در ژاپن با قیمتی از ۵.۴ میلیون تا ۸.۷ میلیون ین معادل ۳۸,۰۰۰ تا ۶۱,۵۰۰ دلار برای آلفارد و ۶.۵ میلیون تا ۸.۹ میلیون ین معادل ۴۶,۲۰۰ تا ۶۲,۹۰۰ دلار قابل سفارش هستند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar