معرفی مینی کوپر ۲۰۲۵

جمعه 20 بهمن 02 ساعت 09:44
معرفی مینی کوپر 2025

نسخهٔ جدید مینی کوپر بنزینی با طراحی مشابه نسل الکتریکی، ۲۰۱ اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ ۲۹ هزار دلار دارد.

چند ماه پیش، نسل جدید مینی کوپر به‌صورت تمام الکتریکی معرفی شد و مینی خبر از ادامهٔ تولید نسل قبلی با پیشرانه‌های بنزینی داد. حال این شرکت نسخهٔ بروز شدهٔ نسل قبلی کوپر را با تغییراتی که ظاهر و داخل آن را شبیه نسل جدید الکتریکی می‌کند معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید در مدل‌های کوپر و کوپر S به بازار عرضه خواهد شد. در ایالات‌متحده هردو مدل به‌صورت استاندارد با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه خواهند شد که در کوپر S جدید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، هاچ‌بک اسپرت مینی ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مشخصات نسخهٔ پایهٔ کوپر برای بازار ایالات‌متحده فعلاً اعلام نشده است اما این نسخه در بازارهای دیگری مثل اروپا و استرالیا با یک پیشرانهٔ سه سیلندر عرضه می‌شود که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و خودرو را ظرف ۷.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. ازآنجایی‌که کوپر پایه در ایالات‌متحده از پیشرانهٔ ۲ لیتری استفاده می‌کند، ممکن است قدرت کمی بیشتری نسبت به نسخهٔ اروپایی داشته باشد. مینی جزئیات کامل این نسخه را در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد کرد.

کوپر بنزینی بروز شده به سیستم تعلیق جدیدی مجهز شده که برای هندلینگ چابک طراحی شده است. هردو نسخه همچنین از ترمزهای قدرتمندی هم بهره می‌برند. نوع گیربکس مورداستفاده در کوپر مدل ۲۰۲۵ اعلام نشده ولی میدانیم که خبری از نمونهٔ دستی نخواهد بود. در ظاهر، مینی تلاش کرده تا ظاهر کوپر قدیمی را به نسل جدید الکتریکی شبیه کند. به همین دلیل، در اینجا هم شاهد همان جلوپنجرهٔ جدید و چراغ‌های LED دایره‌ای بروز شده هستیم درحالی‌که در عقب هم چراغ‌های مثلثی آشنای نسخهٔ الکتریکی را می‌بینیم.

در داخل نیز مینی همان داشبورد جدید نسخهٔ الکتریکی را برای هاچ‌بک بنزینی بروز شدهٔ خود ارائه کرده که نمایشگر گرد OLED، سقف شیشه‌ای پانوراما، شارژر بی‌سیم گوشی و داشبورد پارچه‌ای دورنگ از ویژگی‌های آن هستند. همچنین صفحه آمپر سنتی که در کوپر بنزینی قبلی می‌دیدیم هم حالا حذف شده است. مینی این ماشین را به تجهیزات ایمنی زیادی مجهز کرده که شامل یک رادار در جلو و ۱۲ سنسور اولتراسونیک می‌شود و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فراوانی مثل خروج ایمن و کنترل سرعت با حفظ فاصلهٔ خودکار را فراهم می‌کند.

تمام رنگ‌های بدنهٔ کوپر مدل ۲۰۲۵ را می‌توان با یکی از سه رنگ سقف مختلف ترکیب کرد. همچنین رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی هم قابل انتخاب خواهد بود. قیمت پایهٔ کوپر جدید در آمریکا از ۲۸,۹۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای کوپر S به ۳۲ هزار دلار می‌رسد. تولید کوپر S در ماه مارس و تولید نسخهٔ پایه از جولای آغاز خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar