معرفی نتا L

پنج شنبه 6 اردیبهشت 03 ساعت 10:32
معرفی نتا L

شرکت چینی نتا ادعا می‌کند خودروی جدید L سریع‌ترین زمان شارژ باتری را بین خودروهای برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش EREV دارد.

به تازگی نتا L در چهار تیپ راهی بازار چین شده و قیمت آن از حدود ۱۸ هزار دلار شروع و به ۲۲ هزار دلار می‌رسد. البته چینی‌ها اعلام کرده‌اند نسخه پایه این خودرو را تا چند ماه آینده عرضه خواهند کرد و فعلاً خریداران مجبور به انتخاب مدل‌های دیگر هستند. تمامی مدل‌هایی که در حال حاضر عرضه می‌شوند از نوع برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش هستند. نسخه برقی نتا L نیز قرار است در آینده تولید شود. به این ترتیب نیروبخش خودروی یاد شده یک پیشرانه برقی با قدرت ۲۳۱ اسب بخار و یک پیشرانه درون‌سوز ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۹۱ اسب بخار خواهد بود. البته پیشرانه درون‌سوز نتا L نقش بهبود پیمایش آن را بر عهده خواهد داشت.

باتری بکار رفته در این خودرو ساخت شرکت CATL و از نوع لیتیوم آهن فسفات است که در عرض ۱۹ دقیقه می‌توان شارژ آن را از ۳۰ به ۸۰ درصد رساند. بسته به مدل سفارش داده شده، ظرفیت باتری ۳۰ یا ۴۰ کیلووات ساعت خواهد بود و در حالت برقی شعاع حرکتی ۲۲۰ یا ۳۱۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد. همچنین شعاع حرکتی کلی نتا L نیز به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. این خودروساز چینی مدعی است خودروی جدیدش سریع‌ترین زمان شارژ را بین خودروهای برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش دارد.

نتا L به عنوان شاسی‌بلندی میان ساز شناخته می‌شود و بر اساس پلتفرم شانهای ۲.۰ این برند ساخته شده است. طول/عرض/ارتفاع خودرو به ترتیب برابر با ۴۷۷۰/۱۹۰۰/۱۶۶۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۲۸۱۰ میلی‌متر است. همچنین گفته شده ضریب درگ L به ۰.۲۵۸ می‌رسد. از جمله ویژگی‌های خودروی موردبحث می‌توان به دوربین دید جلو، چهار دوربین دید محیطی، رادارهای اولتراسونیک و سیستم پایش راننده اشاره کرد. سیستم دستیار پارک، کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط نیز در نتا L وجود دارند.

مشتریان می‌توانند از بین ۵ رنگ بدنه مشکی، سفید، آبی، نقره‌ای و سفید/مشکی یکی را انتخاب نمایند؛ اما وقتی وارد کابین خودرو شوید دو نمایشگر بزرگ با ابعاد ۱۵.۶ اینچی را برای نمایش اطلاعات اصلی خودرو و همچنین نمایشگر سرگرمی سرنشین جلو خواهید دید. این نمایشگرها که رزولوشن ۲K دارند از چیپ ۸۱۵۵ کوالکام اسنپ دراگون بهره می‌برند. همچنین پشت فرمان D شکل خودرو هم یک نمایشگر تمام LCD جا خوش کرده است.

نمایشگر سمت سرنشین جلو از سیستم صوتی فابریک نتا اسکای با ۱۶ بلندگو سود می‌برد. همچنین حالت‌های متنوعی برای کابین وجود دارد که شامل حالت خواب، کمپینگ، دید بیرون و… خواهد بود. این خودروی چینی به یخچالی با ظرفیت ۶.۶ لیتر مجهز است و دمای کابین را نیز می‌توان به‌صورت فیزیکی از نمایشگر و از راه دور و با استفاده از دستورات صوتی یا برنامه موبایلی تنظیم کرد. سرنشینان عقب نیز به یک میز تاشو در پشت صندلی‌های جلو دسترسی خواهند داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar