معرفی نسل جدید مازراتی گرن کابریو

بروزرسانی در: جمعه 11 اسفند 02 ساعت 10:00
معرفی نسل جدید مازراتی گرن کابریو

مازراتی گرن‌کابریو که نسخهٔ کانورتیبل گرن‌توریسمو محسوب می‌شود، در نسخهٔ بنزینی تروفئو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و نسخهٔ الکتریکی با ۷۶۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد شد.

مازراتی از گرن‌کابریوی جدید رونمایی کرده است. این خودرو همتای روباز گرن‌توریسمو محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. گرن‌کابریو در ظاهر به لطف سقف بازشو، جذاب‌تر از برادر کوپهٔ خود به نظر می‌رسد. این یک سقف پارچه‌ای است که به‌راحتی از طریق نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی با چند حرکت ساده قابل‌کنترل خواهد بود. این سقف تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۱۴ ثانیه باز یا بسته می‌شود.

این سقف پارچه‌ای عایق حرارتی و صوتی استثنایی را ارائه می‌کند و در پنج رنگ مختلف مثل مشکی، آبی و خاکستری تایتان قابل انتخاب خواهد بود. هرچند بخش عمده‌ای از بدنهٔ گرن‌کابریو با گرن‌توریسمو مشترک است اما قسمت صندوق‌عقب از نو طراحی شده که جلوه‌ای منحصربه‌فرد به ظاهر زیبای خودرو می‌بخشد. در داخل خودرو هم شاهد همان کابین ۲+۲ با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۲ اینچی، هدآپ دیسپلی سفارشی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر لمسی ۸.۸ اینچی دیگری برای کنترل سیستم تهویه هستیم.

گرن‌کابریو به‌صورت استاندارد از سیستم صوتی Sonus Faber با ۱۳ بلندگو بهره می‌برد درحالی‌که سیستم ۱۶ بلندگوی ۱۰۶۰ واتی هم قابل سفارش خواهد بود. مازراتی این خودرو را به‌صورت استاندارد به گرم‌کن گردن سرنشینان جلو مجهز کرده است که در سه سطح قابل تنظیم است و تجربهٔ رانندگی در هوای آزاد را خوشایندتر می‌کند. علاوه بر این، یک بادگیر هم قابل سفارش است که تلاطم هوای داخل کابین را کاهش می‌دهد. در بیرون خودرو هم در نسخهٔ پرچم‌دار تروفئو شاهد سپرهای جلو و عقب اسپرت‌تر، تزئینات فیبر کربنی فراوان و رینگ‌های چند پرهٔ مشکی هستیم.

این نسخه همچنین به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو مجهز است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیروی خود را به هر چهارچرخ می‌رساند. به دلیل افزایش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن نسبت به نسخهٔ کوپه، پرفورمنس گرن‌کابریو کمی افت داشته و ۳.۶ ثانیه طول می‌کشد تا از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

غیر از نسخهٔ تروفئو، قطعاً گرن‌کابریو با نسخهٔ ضعیف‌تر پیشرانهٔ V6 هم عرضه خواهد شد که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، نیزهٔ سه‌شاخ ایتالیایی ارائهٔ نسخهٔ الکتریکی فولگوره را هم تأیید کرده است که از قوای محرکهٔ سه موتوره با ۷۶۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. مازراتی قیمت نسل جدید گرن‌کابریو را در ماه‌های آینده اعلام خواهد کرد اما انتظار می‌رود مثل همهٔ خودروهای کانورتیبل، کمی گران‌تر از نسخهٔ کوپه باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar