معرفی چری اکسید اکسلانتیکس ET

جمعه 12 آبان 02 ساعت 13:32
معرفی چری اکسید اکسلانتیکس ET

زیرمجموعه اکسید چری از شاسی‌بلند اکسلانتیکس ET رونمایی کرد. این خودرو در فول ترین نسخه خود توانایی تولید ۵۶۱ اسب بخار قدرت را دارد.

گروه چری چراغ سبز تولید اکسید اکسلانتیکس ET جدید را صادر کرد. این شاسی‌بلند میان سایز و برقی اهداف جاه‌طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و در کشور چین با نام استرا ET نیز شناخته می‌شود. خودروی موردبحث در آینده با قوای محرکه EREV یا افزایش دهنده شعاع حرکتی نیز تولید خواهد شد. در همین ابتدا باید گفت طراحی ظاهری و مشخصات چری اکسید اکسلانتیکس ET مشابه لی اتو L7 است و از آنجایی که لی اتو حضور چشمگیری در بازارهای خارجی ندارد بنابراین محصول چری را می‌توان جایگزین بین‌المللی L7 دانست.

اکسید برند لوکس چری به شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است. این شرکت هم‌اکنون به تولید و عرضه محصولات بنزینی و پلاگین هیبریدی مشغول است و چهار شاسی‌بلند LX، TXL، VX و RX را عرضه می‌کند. اکسید اخیراً سری محصولات جدید خود با نام اکسلانتیکس را معرفی کرده است، خودروهایی که در کشور چین با نام استرا شناخته می‌شوند. اکسید در سل ۲۰۲۶ شش محصول اکسلانتیکس را تولید خواهد کرد و نهایتاً این نام به برندی مستقل تبدیل خواهد شد.

البته باید گفت اکسید در چین عملکرد خوبی ندارد و فروش آن تا به اینجای سال ۲۰۲۳ به حدود ۳۴ هزار دستگاه رسیده است. هرچند برند لوکس چری عمده تمرکز خود را روی بازارهای خارجی گذاشته و برای مثال در نه‌ماهه ابتدایی امسال به فروش بیش از ۲۹ هزار دستگاهی در روسیه رسیده است. از دیگر بازارهای کلیدی اکسید می‌توان به آمریکای جنوبی و خاورمیانه اشاره کرد؛ اما به خود اکسلانتیکس ET بپردازیم که بر پایه پلتفرم E0X چری شکل گرفته است. این پلتفرم در خودروهای لوکسید S7 و اکسلانتیکس ES نیز دیده می‌شود. از جمله ویژگی‌های اصلی اکسلانتیکس ET می‌توان به سیستم تعلیق بادی و معماری ۸۰۰ ولتی اشاره کرد.

طراحی ظاهری و داخلی این خودرو توسط پیر لوئیجی فراری انجام شده است، فردی که سابقه زیادی در چانگان، سایک و پینین فارینا دارد. او برخی ویژگی‌های خاص را برای اکسید اکسلانتیکس ET در نظر گرفته که از جمله آن‌ها چراغ‌های LED نصب شده در سپر جلو است. این چراغ‌ها به راننده اجازه می‌دهند احساسات خود را بیان کرده و با دیگر کاربران ارتباط برقرار کند.

از آنجایی که خودروی موردبحث بر پایه لی اتو L7 توسعه یافته بنابراین اشتراکات زیادی دارند. از جمله شباهت‌های دو خودرو می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب، دستگیره درب‌ها و تناسبات کلی بدنه اشاره کرد. تریم فول ET نیز مشابه L7 از سنسور لیدار روی سقف سود می‌برد. ابعاد دو خودرو هم کم و بیش مشابه یکدیگر است به گونه‌ای که طول/عرض/ارتفاع چری اکسید اکسلانتیکس ET به ۴۹۵۵/۱۹۷۵/۱۶۹۸ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن به ۳۰۰۰ میلی‌متر می‌رسد. دیگر تشابه محصول جدید چری و لی اتو را می‌توان در طراحی ۵ نفره کابین دانست.

چری اکسید اکسلانتیکس ET با چهار نوع قوای محرکه عرضه می‌شود. نسخه پایه از یک موتور برقی در اکسل عقب استفاده می‌کند و ۲۵۲ اسب بخار قدرت دارد. باتری بکار رفته در این خودرو تولید یکی از زیرمجموعه‌های بی وای دی است. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدل دوم از پیشرانه‌ای قوی‌تر با خروجی ۳۱۳ اسب بخار استفاده می‌کند و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. باتری این مدل توسط شرکت CATL تأمین می‌شود. سومین مدل از ET دارای دو موتور برقی با قدرت ۴۸۰ اسب بخار است و حداکثر سرعتش به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. نهایتاً به نسخه فول اکسلانتیکس ET می‌رسیم که دو موتور آن ۵۶۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. قرار است جدیدترین محصول چری از سال ۲۰۲۴ راهی بازار چین و دیگر کشورها شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar