معرفی نسل جدید مرسدس بنز AMG E53

سه شنبه 22 اسفند 02 ساعت 11:37
معرفی نسل جدید مرسدس بنز AMG E53

این خودرو درکنار فنربندی تطبیقی و یک موتور برقی ۱۶۱ اسب بخاری، به لانچ‌کنترل هم مجهز شده است.

AMG بعدی که به درگاه شارژ مجهز می‌شود، کلاس E خواهد بود. E53 که در دو نسخه سدان و استیشن روانه بازار می‌شود، درکنار بهره‌مندی از موتور درون‌سوز قدرتمند ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی خود از کمک‌پیشرانه الکتریکی هم استفاده می‌کند که روی‌هم‌رفته قدرت بیشتری را در اختیار سدان لوکس-تجاری این شرکت قرار می‌دهد.

نمونه پیشین E53 از ۴۲۹ اسب بخار قدرت سود می‌برد؛ حال اما با استفاده از پیشرانه توربوشارژ ۶ سیلندر، قدرت به ۴۴۳ اسب بخار افزایش یافته است. به‌ کمک۱۶۱ اسب بخار قدرت سیستم برقی، این خودرو روی‌هم‌رفته ۵۷۷ اسب بخار را از طریق جعبه‌دنده ۹ سرعتی خودکار در اختیار چهار چرخ قرارمی‌دهد. البته مهندسان مرسدس پا را از این هم فراتر گذاشته‌اند تا با فعال‌شدن حالت مسابقه و لانچ‌کنترل تازه در این خودرو، قدرت خروجی به‌طور موقت به ۶۰۳ اسب بخار افزایش پیدا کند.

گشتاور E53 جدید هم از ۵۲۰ به ۷۵۰ نیوتن‌متر رسیده است که می‌تواند به‌همراه قدرت مناسب و سیستم لانچ‌کنترل، شتاب اولیه تاثیرگذاری را برای این خودرو رقم بزند. این سدان هیبریدی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد؛ نسخه استیشن هم تنها ۰.۱ ثانیه کندتر از برادر خود عمل می‌کند. هر دو مدل موجود E53 به‌صورت الکترونیکی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت مجهز شده‌اند. خریدارانی که بخواهند سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کنند می‌توانند «AMG Driver’s Package» را برای خودروی خود تهیه کنند.

درصورت استفاده حالت تمام برقی این خودرو، حداکثر سرعت به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می‌کند. نیروی حرکت برقی از یک باتری در کف بدنه خودرو حاصل می‌شود که ظرفیتی ۲۱.۲۲ کیلووات ساعتی دارد و به ادعای سازنده می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر، سرنشینانش را همراهی کند.

E53 در مقایسه با یک دستگاه کلاس E ساده، بدنه‌ای مستحکم‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر و سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به‌صورت استاندارد دارد. سیستم چهار چرخ محرک آن هم درکنار فنربندی تطبیقی و میراگری متغیر به راننده اطمینان می‌دهند که سواری آن با نمونه عادی متفاوت خواهد بود. این نسخه از طراحی اسپرت‌تر سود می‌برد که به‌لطف طاق چرخ‌های جلو، جلوپنجره درخشان و اگزوزهای چهارگانه میسر شده است. البته محور جلوی آن هم کمی نسبت‌به نسخه عادی کلاس E پهن‌تر شده است.

با ورود کوپه CLE53 دیگر خبری از نمونه کوپه و کانورتیبل کلاس E نیست. CLE هم از همان موتور ۶ سیلندر استفاده می‌کند اما هنوز به سیستم هیبریدی مرسدس مجهز نشده است. البته که داستان خودروهای عملکرد بالای این برند آلمانی به E53 ختم نمی‌شود و هنوز باید منتظر E63 بمانیم که آن هم با فناوری هیبریدی پیشرانه معرفی خواهد شد که این‌بار به‌جای V8 خوش‌صدا از نموهه ۶ سیلندر استفاده خواهد کرد.  C63 چهار سیلندر و S63 V8 هم به موتورهای برقی مجهز شده‌اند؛ براساس همین الگو می‌توان تشخیص داد که روزگار مرسدس‌های تمام بنزینی به سر آمده است.

E53 تنها در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. هنوز خبری از قیمت قطعی آن نیست. تنها می‌دانیم که نسل پیشین این خودرو از کارخانه با قیمت ۸۱,۳۰۰ دلار عرضه شد. نظر شما درباره مدل جدید مرسدس AMG E53 چیست؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar