معرفی نسل جدید هاوال H5

شنبه 4 شهریور 02 ساعت 08:58
معرفی نسل جدید هاوال H5

هاوال H5 جدید شاسی‌بلند بسیار بزرگی با شاسی نردبانی مستقل و طول ۵.۲ متری است که قیمت آن از تنها ۱۷ هزار دلار آغاز شده و در بالاترین مدل به ۲۳ هزار دلار می‌رسد.

هاوال که برند سازندهٔ شاسی‌بلند در گروه گریت وال محسوب می‌شود، نسل جدید مدل H5 را معرفی کرده است. این خودرو نسبت به نسل قبلی بسیار بزرگ‌تر شده و حالا در کلاس شاسی‌بلندهای فول سایز قرار می‌گیرد. قیمت پایهٔ ۱۲۲,۸۰۰ یوآنی این شاسی‌بلند بزرگ چینی معادل ۱۶,۸۳۰ دلار، به‌طور شگفت‌آوری پایین است و آن را به ارزان‌ترین مدل در نوع خود تبدیل می‌کند.

نسل جدید H5 روی شاسی نردبانی پیکاپ گریت وال کینگ کونگ کانن ساخته شده است و به همین دلیل دو خودرو در ظاهر نیز شباهت زیادی به هم دارند. H5 و کانن از دماغه‌ای مشترک استفاده می‌کنند و روی گلگیرها هم خطوط مشابهی دارند اما شاسی‌بلند هاوال با جلوپنجرهٔ کرومی متفاوت و دهانهٔ دایره‌ای گلگیرها خود را از برادر پیکاپ متمایز کرده است. این شاسی‌بلند جدید چینی ۵,۱۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۵ میلی‌متر عرض و ۱,۸۳۳ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۴۰ میلی‌متر است. این یعنی H5 جدید ۵۴۰ میلی‌متر از نسل قبلی کشیده‌تر شده و تنها ۹۶ میلی‌متر از تویوتا سکویا طول کمتری دارد.

نسل جدید شاسی‌بلند هاوال با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت ۱۹۰ و ۲۱۵ اسب بخار ارائه می‌شود. موتور ۲ لیتری توربودیزل اما تنها ۱۶۶ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک قابل خریداری است که در حالت استاندارد نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند اما در تیپ‌های بالاتر سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه خواهد شد.

با وجود اندازهٔ بسیار بزرگ، H5 فقط به‌صورت پنج‌نفره با دو ردیف صندلی ارائه می‌شود که عجیب است زیرا مدل H9 با وجود طول کمتر، در نسخهٔ هفت‌نفره هم قابل خریداری است. درهرحال، این شاسی‌بلند جدید در داخل فضای بسیار بزرگی دارد و با تا کردن صندلی‌های عقب، ظرفیت صندوق بار آن به ۲۱۱۶ لیتر می‌رسد. این یعنی کابین خودرو را می‌توان به اتاقکی برای پیک‌نیک تبدیل کرد همان‌طور که هاوال در تصاویر رسمی خود این موضوع را نشان داده است.

داشبورد H5 شبیه کینگ کون کانن است اما با ویژگی‌هایی مثل نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، روکش چرمی و تریم آلومینیومی، حال هوای لوکس‌تری پیدا کرده و از پیکاپ گریت وال متمایز شده است. هرچند تیپ پایهٔ محرک عقب H5 قیمت بسیار ارزانی دارد اما کاملاً فقیر بوده و بدون نمایشگر لمسی، فقط یک ایربگ، سنسور پارک عقب، کروز کنترل و چهار بلندگو ارائه می‌شود.

البته بالاترین تیپ با قیمت ۱۵۷,۸۰۰ یوآن معادل ۲۱,۶۳۰ دلار هم چندان گران نیست و تجهیزات بسیار بیشتری مثل نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، دوربین‌های اطراف و سیستم صوتی با شش بلندگو را ارائه می‌کند و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است؛ اما کسانی که بالاترین سطح تجهیزات را می‌خواهند، می‌توانند پکیج‌های مختلف را سفارش دهند که قیمت را به ۱۶۷,۸۰۰ یوآن معادل ۲۳ هزار دلار می‌رساند و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ سطح دو، سانروف پانوراما، گرم‌کن صندلی‌ها و قفل دیفرانسیل عقب را اضافه می‌کند.

نسل جدید هاوال H5 هم‌اکنون در چین عرضه می‌شود و انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران به‌زودی آغاز شود اما هنوز مشخص نیست که این خودرو در بازارهای خارج از چین هم عرضه خواهد شد یا نه.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar