معرفی نسل جدید پژو ۳۰۰۸

چهارشنبه 22 شهریور 02 ساعت 14:15
معرفی نسل جدید پژو 3008

نسل جدید پژو ۳۰۰۸ فعلاً در نسخهٔ تمام الکتریکی معرفی شده است اما بعداً نسخه‌های بنزینی هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد.

پس از انتشار تصاویر رسمی، پژو حالا به‌طور کامل نسل جدید کراس‌اوور ۳۰۰۸ را معرفی و مشخصات آن را اعلام کرده است. این خودرو فعلاً در نسخه برقی و با نام E-3008 معرفی شده است. نسل جدید کراس‌اوور کامپکت پژو اولین خودرویی است که روی پلت‌فرم جدید STLA Medium استلانتیس ساخته شده است. تیپ پایه این خودرو که Electeric 210 نام دارد، از یک موتور الکتریکی با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور در جلو استفاده می‌کند و با باطری ۷۳ کیلووات ساعتی برد ۵۲۵ کیلومتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

کسانی که خواهان برد بیشتری هستند می‌توانند سراغ مدل Electric 230 Long Range بروند که همچنان فقط یک موتور در جلو دارد اما به باطری‌های بزرگ‌تر ۹۸ کیلووات ساعتی مجهز است که برد را به ۷۰۰ کیلومتر افزایش می‌دهد. این مدل همچنین قدرت بیشتری برابر با ۲۳۰ اسب بخار دارد اما گشتاور آن با تیپ پایه یکسان است. بالاترین تیپ این کراس‌اوور فرانسوی هم Electric 320 نام دارد که یک موتور ۱۱۰ اسب بخاری را به تیپ پایه اضافه می‌کند و مجموع خروجی را به ۳۲۰ اسب بخار می‌رساند.

این مدل به همان باطری‌های ۷۳ کیلووات ساعتی مدل پایه مجهز است و عجیب اینکه با وجود قدرت بیشتر و یک موتور اضافی، برد یکسانی با Electeric 210 دارد. هر سه نسخهٔ E-3008 به‌صورت استاندارد با شارژر ۱۱ کیلوواتی و به‌صورت سفارشی با شارژر ۲۲ کیلوواتی ارائه می‌شوند که شارژر قوی‌تر می‌تواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کنند. پلت‌فرم STLA قابلیت تجهیز به پیشرانه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی را هم دارد و پژو بعداً این نسخه‌ها را برای ۳۰۰۸ جدید ارائه خواهد کرد.

E-3008 از نسخهٔ تکامل‌یافتهٔ زبان طراحی پژو استفاده می‌کند. در جلوی خودرو چراغ‌های بسیار باریکی به چشم می‌خورد که در ارتفاع بالایی نصب شده و دی‌لایت‌های به شکل پنجه ببر در زیر آن‌ها کشیده شده است. در میان این دی‌لایت‌ها جلوپنجرهٔ بدون قاب منحصربه‌فرد پژو جای گرفته و لوگوی شرکت زیر نوشتهٔ ۳۰۰۸ خودنمایی می‌کند. نسل سوم این خودرو به کراس‌اووری کوپه تبدیل شده و در قسمت جانبی آن علاوه بر سقف شیب‌دار جلب‌توجه می‌کند. سپر برجسته و چراغ‌هایی که با پانلی مشکی‌رنگ به هم متصل شده‌اند هم از ویژگی‌های عقب خودرو هستند.

این کراس‌اوور کامپکت فرانسوی در داخل با i-Cockpit جدید پژو ارائه می‌شود که شامل یک نمایشگر خمیدهٔ ۲۱ اینچی خواهد بود. این نمایشگر، صفحه آمپر دیجیتالی و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را در خود جای داده است. علاوه بر این، یک نمایشگر لمسی کوچک‌تر هم با میانبرهای قابل تنظیم در کنسول مرکزی تعبیه شده است. به لطف افزایش ۶۴ میلی‌متری فاصلهٔ محوری، کابین ۳۰۰۸ جادارتر از نسل قبلی شده و فضای پای بیشتری را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. صندوق بار این خودرو هم ۵۲۰ لیتر ظرفیت دارد که البته در نسخهٔ چهارچرخ محرک به دلیل اضافه شدن موتور عقب، ۵۰ لیتر از این عدد کم می‌شود. در E-3008 از صندوق بار جلو هم خبری نیست.

فروش نسل جدید پژو ۳۰۰۸ از فوریه ۲۰۲۴ در اروپا آغاز خواهد شد. در ابتدا نسخهٔ الکتریکی Electeric 210 پایه و یک نسخه بنزینی هیبریدی راهی بازار می‌شود و دو مدل الکتریکی دیگر و همین‌طور یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم تا پایان سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۴ به آن‌ها اضافه خواهند شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar