معرفی هاوال H9 پلاگین هیبرید مدل ۲۰۲۴

چهارشنبه 5 اردیبهشت 03 ساعت 11:50
معرفی هاوال H9 پلاگین هیبرید مدل 2024

در تاریخ ۲۳ آوریل، گرت وال موتورز خودروی شاسی‌بلند آفرود هاوال رپتور مدل ۲۰۲۴ که در واقع همان نسل جدید هاوال H9 است را با محدوده قیمت ۱۶۵,۸۰۰ تا ۱۹۲,۸۰۰ یوان (۲۲,۹۰۰ تا ۲۶,۶۰۰ دلار) در چین معرفی کرد. به عنوان یک مدل فیس‌لیفت سالانه، تجهیزات هاوال رپتور ۲۰۲۴ ارتقا یافته و رنگ‌های جدید داخلی و خارجی به آن اضافه شده است.

چهار مدل عرضه شد: ۱۰۲ ایر، ۱۰۲ پرو، ۱۴۵ پرو و ۱۴۵ چوانیوئه.

هاوال رپتور ۲۰۲۴ دو رنگ خارجی جدید به نام‌های "زرد طوفانی" و "خاکستری جنوب رودخانه" دریافت کرده است.

در مجموع، طراحی ظاهری هاوال رپتور ۲۰۲۴ با مدل فعلی یکسان باقی مانده است. ارتقاهای قابل توجه عبارتند از:

فاصله از سطح زمین به حداقل ۲۲۱ میلی‌متر افزایش یافته (۲۰۰ میلی‌متر در مدل فعلی)

عمق گذر از آب به ۵۸۰ میلی‌متر افزایش یافته (۵۶۰ میلی‌متر در مدل فعلی)

زاویه فرود ۲۵ درجه (۲۴ درجه در مدل فعلی)

زاویه خروج ۳۲ درجه (۳۰ درجه در مدل فعلی)

زاویه عبور طولی ۲۰.۱ درجه (۱۹ درجه در مدل فعلی)

تایرهای استاندارد ۲۲۵/۶۰ R19 و تایرهای اختیاری ۲۶۵/۶۰ R18

ابعاد هاوال رپتور ۲۰۲۴ برابر با ۴۸۰۰/۱۹۵۰/۱۸۴۳ میلی‌متر است که ۳۴ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۱ میلی‌متر بلندتر از مدل فعلی است. فاصله محوری بدون تغییر در ۲۷۳۸ میلی‌متر باقی مانده است. به عنوان یک خودروی آفرود، هاوال رپتور ۲۰۲۴ از هفت حالت رانندگی شامل استاندارد، اقتصادی، اسپرت، برف، شن، گل و چهارچرخ محرک پشتیبانی می‌کند.

نیروی محرکه از سیستم هایبرید پلاگین چهارچرخ محرک Hi4 گرت وال موتورز تشکیل شده که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و موتورهای الکتریکی جلو و عقب همراه با گیربکس دوسرعته DHT است. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ (مدل GW4B15E) حداکثر قدرت ۱۲۳ کیلووات و گشتاور اوج ۲۴۳ نیوتن‌متر دارد. حداکثر قدرت موتورها به ترتیب ۷۰ کیلووات و ۱۵۰ کیلووات؛ و گشتاور اوج به ترتیب ۱۶۰ نیوتن‌متر و ۳۵۰ نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت در تمام مدل‌ها ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

علاوه بر این، هاوال رپتور ۲۰۲۴ همچنان از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت‌های ۱۹.۰۹ کیلووات ساعت و ۲۷.۵۴ کیلووات ساعت پشتیبانی می‌کند. هر دو شارژ سریع و کند پشتیبانی می‌شوند. در شارژ سریع، باتری از ۳۰% تا ۸۰% در ۲۸ دقیقه و در دمای اتاق شارژ می‌شود.

۱۰۲ ایر: برد ۱۰۲ کیلومتر الکتریکی خالص (NEDC)، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۶ ثانیه

۱۰۲ پرو: برد ۱۰۲ کیلومتر الکتریکی خالص (NEDC)، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۶ ثانیه

۱۴۵ پرو: برد ۱۴۵ کیلومتر الکتریکی خالص (NEDC)، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۶.۲ ثانیه

۱۴۵ چوانیوئه: برد ۱۴۵ کیلومتر الکتریکی خالص (NEDC)، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۶.۲ ثانیه

طبق گفته هاوال، برد ترکیبی بیش از ۱,۰۰۰ کیلومتر است.

طرح داخلی و تجهیزات نیز بدون تغییر باقی مانده، به جز اضافه شدن رنگ داخلی جدید مشکی. شامل صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی جلو آمپر، صفحه کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی، نمایشگر اطلاعات جلو آمپر ۹ اینچی و غربیلک فرمان گرد است. مدل‌های ارشد ۱۴۵ پرو و ۱۴۵ چوانیوئه همچنین مجهز به چراغ‌های کمپینگ، گرمکن غربیلک فرمان، دوربین رانندگی، سیستم صوتی ۱۰ بلندگو، آینه دید عقب ضد انعکاس و سیستم تنظیم کیفیت هوا هستند.

تجهیزات خودرو نیز برای پشتیبانی از عملکردهای کمک رانندگی پیشرفته L2+ ارتقا یافته که از طریق ۱۱ حسگر استاندارد محقق می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar