معرفی پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۵

چهارشنبه 9 خرداد 03 ساعت 09:47
معرفی پورشه 911 مدل 2025

پورشه ۹۱۱ کاررا GTS مدل ۲۰۲۵ از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری توربوشارژ هیبریدی استفاده می‌کند و با قیمت پایهٔ ۱۶۷ هزار دلار عرضه خواهد شد.

پورشه پس از گذشت نزدیک شش سال از عمر ۹۱۱ نسل ۹۹۲، نسخهٔ بروز شدهٔ آن را با کد ۹۹۲.۲ معرفی کرده است. مهم‌ترین خبر در این به‌روزرسانی، ارائهٔ کاررا GTS جدید با پیشرانهٔ هیبریدی است. کاررا GTS قبلاً صرفاً نسخه‌ای قوی‌تر از کاررا S بود و از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با قدرت بیشتر استفاده می‌کرد اما حالا GTS حالا به نسخه‌ای هیبریدی تبدیل شده است که بجای موتور ۳ لیتری از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری تخت جدید بهره می‌برد.

این پیشرانه به‌تنهایی ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۵ اسب بخار از GTS قبلی بیشتر است. به دلیل وجود سیستم هیبریدی، پورشه در این موتور بجای سیستم توئین توربو، فقط از یک توربوشارژر استفاده کرده است. البته این توربوشارژر فاقد وست‌گیت بوده و از نیروی کمکی برقی بهره می‌برد. این یعنی توربوشارژر همچنان به شکل سنتی با گاز اگزوز کار می‌کند اما یک موتور ۱۵ اسب بخاری روی شفت بین کمپرسور و توربین نصب شده است که برای پاسخگویی فوری، توربو را خیلی سریع‌تر به دورهای بالا می‌رساند و تأخیر توربو را به حداقل می‌رساند. این موتور الکتریکی همچنین می‌تواند با استفاده از انرژی گازهای اگزوز، باطری سیستم هیبریدی را هم شارژ کند.

علاوه بر این، یک موتور الکتریکی با ۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور هم بین گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و پیشرانه نصب شده است. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری بسیار کوچک ۱.۹ کیلووات ساعتی ۴۰۰ ولتی تأمین می‌شود که زیر کاپوت جلو بجای باطری معمولی ۹۱۱ نصب شده است. بدین ترتیب، مجموع خروجی سیستم به ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. این قوای محرکهٔ هیبریدی که T-Hybrid نام دارد، تنها ۴۷ کیلوگرم به وزن GTS اضافه کرده است. البته بخشی از این اضافه‌وزن هم به خاطر تجهیزات بیشتر مثل سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب است.

ازآنجایی‌که موتور الکتریکی سیستم T-Hybrid در محفظهٔ گیربکس دوکلاچه نصب شده است، برای کاررا GTS هیبریدی گیربکس دستی قابل انتخاب نخواهد بود اما سال آینده برای دیگر نسخه‌های ۹۱۱ جدید همچنان گیربکس دستی ارائه خواهد شد. کاررا GTS هیبریدی در نسخهٔ محرک عقب ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت (صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۲.۹ ثانیه) می‌رسد که ۰.۴ ثانیه بهبود را نسبت به GTS قبلی نشان می‌دهد.

کاررا GTS علاوه بر برخورداری از قوای محرکهٔ هیبریدی، در جلو هم به فلاپ‌های آیرودینامیکی فعال جدیدی مجهز شده است که باعث بهبود خنک‌کنندگی می‌شوند اما ضریب درگ را افزایش نمی‌دهند. سیستم اگزوز اسپرت به‌صورت استاندارد، کمک‌فنرهای تطبیقی PASM، کاهش ۱۰ میلی‌متری ارتفاع از زمین نسبت به کاررا، سیستم کنترل شاسی پویای پورشه با آنتی‌رول‌های الکتروهیدرولیک‌ جدیدی که از سیستم هیبریدی انرژی می‌گیرند و لاستیک‌های پهن‌تر عقب روی رینگ‌های ۲۱ اینچی هم از دیگر ویژگی‌های کاررا GTS جدید هستند. بااین‌حال، این خودرو از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی بی‌بهره است و برخلاف کوروت E-Ray نمی‌تواند حتی برای حرکت‌های کوتاه فقط از موتور الکتریکی استفاده کند.

مدل پایهٔ ۹۱۱ کاررا نیز برای مدل ۲۰۲۵ به توربوشارژرها و اینترکولرهای GTS قبلی مجهز شده است که قدرت را با ۱۰ اسب بخار افزایش به ۳۹۵ اسب بخار رسانده اما گشتاور ۴۵۰ نیوتن متری بدون تغییر باقی‌مانده است. کاررا پایه همان به‌روزرسانی‌های ظاهری GTS را هم تجربه کرده اما دماغهٔ آن متفاوت بوده و از فلپ‌های خنک‌کنندهٔ فعال بی‌بهره خواهد بود. برای مدل ۲۰۲۵ فقط همین دو نسخه مورد به‌روزرسانی قرار گرفته‌اند و نسخه‌های توربو، توربو S و GT3 فعلاً بدون تغییر عرضه می‌شوند. برای مدل ۲۰۲۵ از نسخهٔ کاررا S هم خبری نخواهد بود.

در داخل، بزرگ‌ترین تغییر ۹۱۱ مدل ۲۰۲۵ تجهیز به صفحه آمپر جدید و تمام دیجیتالی ۱۲.۶ اینچی است تا پورشه بالاخره از صفحه آمپر آنالوگ دست بکشد. بااین‌حال، در میانهٔ این صفحه آمپر دیجیتالی سرعت‌سنج مثل نمونهٔ آنالوگ به نمایش درمی‌آید. علاوه بر این، برخلاف گذشته حالا تمام نسخه‌های ۹۱۱ به‌صورت استاندارد با دو صندلی ارائه می‌شوند اما صندلی‌های عقب بدون هزینهٔ اضافی قابل سفارش خواهند بود.

پورشه فعلاً کاررا پایه را به‌صورت محرک عقب در نسخه‌های کوپه و کابریولت عرضه می‌کند درحالی‌که کاررا GTS در نسخه‌های کوپه و کابریولت به‌صورت محرک عقب و چهارچرخ محرک و در نسخهٔ تارگا به‌صورت چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. ۹۱۱ مدل ۲۰۲۵ گران‌تر از قبل شده است به‌گونه‌ای که قیمت کاررا پایه به ۱۲۲,۰۹۵ دلار رسیده که افزایش حدود ۶ هزار دلاری را نشان می‌دهد درحالی‌که قیمت کاررا GTS با افزایش قابل‌توجه ۱۴ هزار دلاری به ۱۶۶,۸۹۵ دلار رسیده است. فیس‌لیفت ۹۱۱ نسل ۹۹۲ پاییز پیش رو راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar