معرفی پورشه ۹۱۱ S/T مدل ۲۰۲۴

جمعه 13 مرداد 02 ساعت 09:34
معرفی پورشه 911 S/T مدل 2024

پورشه از سبک‌ترین عضو خانواده ۹۱۱ با پسوند S/T رونمایی کرد. این خودرو با ۵۱۸ اسب بخار قدرت و قیمت حدود ۲۹۲ هزار دلار در دسترس خریداران خواهد بود.

پورشه ۹۱۱ S/T مدل ۲۰۲۴ ویژگی‌های مدل GT3 تورینگ و GTS RS را با همدیگر ارائه می‌کند تا خودرویی سبک‌وزن و متمرکز روی جاده باشد. ژرمن‌ها تنها ۱۹۶۳ دستگاه از خودروی یاد شده را تولید خواهند کرد و قیمت آن با احتساب هزینه‌های تحویل ۱۶۵۰ دلاری از حدود ۲۹۲ هزار دلار شروع می‌شود. قرار است معرفی رسمی این خودرو در اواخر ماه سپتامبر انجام شود و اولین نمونه‌ها نیز از بهار سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهند رسید. وزن پورشه ۹۱۱ S/T جدید به ۱۳۸۶ کیلوگرم می‌رسد و به این ترتیب کمترین وزن را بین اعضای خانواده ۹۱۱ نسل ۹۹۲ دارد. برای مقایسه باید گفت وزن این خودروی جدید ۳۲ کیلوگرم کمتر از مدل اسپرت ۹۱۱ GT3 تورینگ مجهز به گیربکس دستی است. پورشه در بخش‌هایی همچون کاپوت، گلگیرهای جلو، درب‌ها، سقف، اکسل عقب و برخی پانل‌ها از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن سود می‌برد تا وزن خودرو کاهش یابد.

رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب دیده می‌شوند و از جنس منیزیم هستند. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد با ترمزهای سرامیک کامپوزیت عرضه می‌شود هرچند خبری از سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب در آن نیست. به لیست مواد سبک‌وزن ۹۱۱ S/T باید شیشه‌های سبک‌وزن و متریال سرکوب‌کننده صدای کمتر نسبت به دیگر نسخه‌های ۹۱۱ را اضافه کرد. نیروبخش این مدل پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت است که از GT3 RS گرفته شده و ۵۱۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع ۶ سرعته دستی خواهد بود.

پورشه از کلاچ سبک‌وزن منحصربه‌فرد و فلایویل تک جرمی که باعث کاهش جرم چرخشی می‌شود استفاده کرده است. این خودروساز ادعا می‌کند ۹۱۱ S/T در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای یادآوری باید دانست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت GT3 RS برابر با ۳.۲ ثانیه است. حداکثر سرعت ۹۱۱ S/T نیز به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. در بدنه خودرو نیز شاهد ورودی‌هایی روی دماغه هستیم که مشابه نمونه‌های بکار رفته در ۹۱۱ GT3 با پکیج تورینگ است.

کابین پورشه ۹۱۱ S/T مدل ۲۰۲۴ پذیرای صندلی‌های اسپرت از جنس پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن یا نمونه‌های اسپرت پلاس با تنظیم در ۴ جهت خواهد بود. از جمله پوشش‌های در دسترس نیز می‌توان به پوشش پارچه‌ای با نوارهای مشکی یا چرم دو رنگ اشاره کرد. پشت آمپرها و ساعت پکیج کرونو با تریم سبز نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. خودروی یاد شده با پکیج سفارشی هریتیج دیزاین نیز ارائه می‌شود که دارای آپشن هایی همچون بدنه آبی متالیک و رینگ‌های سفید رنگ است. خریداران می‌توانند برای هر درب نیز عدد ۰ تا ۹۹ را سفارش دهند. نشان‌های پورشه دیزاین کلاسیک هم روی دماغه، کاپ رینگ‌ها، فرمان و پشت‌سری‌ها وجود دارد.

خریداران این خودرو می‌توانند ساعت ویژه کرنوگراف ۱ را نیز انتخاب کنند که از سه عقربه برای عملکردهای گوناگون سود می‌برد. تصویر گیربکس ۶ سرعته نیز بین موقعیت‌های ساعت ۱ و ۲ وجود دارد. به این موارد باید نمایشگرهای روز و تاریخ را نیز اضافه کرد. قاب تیتانیومی به همراه روتور دارای طراحی مشترک با رینگ‌های ۹۱۱ S/T جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. ساعت یاد شده از تریم سبز مشابه پشت آمپرهای پورشه سود می‌برد و ۱۹۶۳ عدد از آن با قیمت ۱۳۵۰۰ دلار ساخته خواهد شد. البته افرادی که علاقه‌ای به این ساعت ندارند می‌توانند ساعت دیگر سالگرد ۷۵ سالگی پورشه دیزاین را با سقف تولید ۴۷۵ عدد و قیمت ۱۱ هزار دلار انتخاب کنند. به عنوان سخن پایانی باید گفت پورشه در اقدامی گیج کننده از نام ۹۱۱ ST در سال ۱۹۶۹ استفاده کرد اما خودروی خود را با عنوان ۹۱۱ S به بازار عرضه نمود. آن خودرو به لطف بهبودهای رخ داده در پیشرانه، شاسی و چرخ‌ها پرفورمنس بهتری نسبت به نسخه‌های استاندارد داشت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar