معرفی چری اکسید استرا ES

دوشنبه 2 مرداد 02 ساعت 09:42
معرفی چری اکسید استرا ES

کمپانی چری قصد دارد به زودی تحت برند لوکس خود اکسید، سدان سایز متوسط و لوکس خود را به نام اکسید استرا ES عرضه کند.

اکسید استرا ES را می توان اولین سدان زیرشاخه اکسید دانست که از زبان طراحی جدید چری بهره می گیرد و سطح جدیدی از تکنولوژی و لوکس گرایی را با خود به همراه دارد. اکسید استرا نخستین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ به نمایش درآمد و اکنون شرکت چری برنامه دارد این خودرو را در ماه نوامبر عرضه کند.

 
 

اکسید و سدان

چینی ها در چند وقت اخیر به طرز حیرت انگیزی به رونمایی و تولید خودروهای برقی روی آورده اند و اکسید استرا ES نیز یکی از همین خودروهاست. برند اکسید تاکنون به ساخت کراس اوورهایی لوکس بر مبنای پلت فرم و تکنولوژی چری مشغول بوده است و ES را باید اولین سدان این برند دانست که از طراحی بسیار چشم نوازی هم بهره می گیرد.

طراحی ظاهری

اکسید ES را از نظر سبک طراحی بدنه باید در دسته خودروهایی چون سری برقی سدان های مرسدس نظیر EQE  قلمداد کرد؛ سدانی با طراحی کوپه‌‌ای در بخش انتهایی. تصاویر سدان ES نخستین بار در یک مراسم رونمایی از یکی از محصولات چری لو رفت و اکنون نسخه تولیدی این خودرو به صورت رسمی رونمایی و به زودی عرضه خواهد شد.

نمای جلو با چراغ های باریک متصل و دو پد ال ای دی در دو طرف سپر، نمای کناری سدان-کوپه‌ با درهای فریم لس، دستگیره های مخفی‌شونده، نمای عقب با شیشه بسیار بلند که تا نیمه های سقف امتداد یافته و چراغ های به هم پیوسته و مواردی از این دست را باید از عناصر اصلی طراحی اکسید استرا ES دانست.

نمای داخلی اکسید استرا ES

در بخش داخلی ES نیز شاهد سبک طراحی بسیار به‌روز و زیبایی هستیم؛ کلاستر دیجیتال خودرو در بخش بالایی داشبورد تعبیه شده است و سیستم مالتی مدیا نیز در مرکز داشبورد با ابعادی بزرگ به اندازه ۱۵.۶ اینچ به صورت تمام لمسی خودنمایی می کند. سیستم های کمک رانندگی این خودرو از جمله لیدار و دوربین ها و برخی از سیستم های ایمنی آن هم دست پرورده هوآوی هستند. اکسید استرا ES به سیستم خودران سطح ۳ و سیستم پایش سطح هوشیاری راننده مجهز است. از نکات جالب توجه دیگر در کابین این خودرو می توان به کیفیت متریال به کاررفته و همچنین حذف اکثر کلیدهای فیزیکی اشاره کرد. طراحی داخلی اکسید استرا ES  واقعاً مینیمال و در عین حال، بسیار لوکس و باکیفیت است‌.

 

ابعاد خودرو

چری اکسید استرا ES بر مبنای پلت فرم E0X all electric بنا شده است. استرا ES دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۴۵، ۱۹۷۸ و ۱۴۸۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم عدد بسیار چشم‌گیر ۳۰۰۰ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی اکسید استرا ES

این خودرو دارای دو نسخه دو موتوره (هر محور یک موتور) و یا تک موتوره است. نسخه دو موتوره دارای حداکثر قدرت خروجی در حدود ۴۵۰ اسب بخار است و شتاب صفر تا صد آن هم در محدوده ۳ ثانیه اعلام شده است که عدد خیره کننده ای به شمار می آید. باتری های سدان ES توسط کمپانی CATL تأمین می شوند و زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری های آن و همچنین شعاع حرکتی این خودرو نیز به ترتیب، ۱۰ دقیقه و ۷۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar