معرفی چری فالوین T10 جدید

شنبه 6 مرداد 03 ساعت 10:24
معرفی چری فالوین T10 جدید

شرکت چری چین شاسی‌بلند فالوین T10 را با قیمت حدود ۲۶ هزار دلار عرضه کرد.

شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی و پرچم‌دار چری که با نام فالوین T10 شناخته می‌شود در سه تیپ پریمیوم ادیشن، لاکچری ادیشن و فلگشیپ ادیشن عرضه خواهد شد. قیمت این سه مدل به ترتیب ۲۶، ۲۸ و ۳۲ هزار دلار اعلام شده است. باید گفت دو نسخه اولی از نوع دیفرانسیل جلو هستند درحالی‌که مدل فلگشیپ نیروی پیشرانه را به تمامی چرخ‌ها ارسال می‌کند. فالوین که در چین با نام فنگیون شناخته می‌شود یک زیر برند جدید متعلق به چری است که در سال ۲۰۲۳ تأسیس شده و به تولید خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی می‌پردازد. چند روز پیش بود که خبر مربوط به رکوردشکنی فالوین T10 در زمینه طی بیشترین مسافت با یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی در پدال منتشر شد. این خودرو توانست با باک پر سوخت و باتری فول مسافت ۲۱۶۹.۶۴۱ کیلومتری را بپیماید و نام خود را وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس کند.

خریداران فالوین T10 می‌توانند از بین ۵ رنگ سفید، نقره‌ای، مشکی و دو نوع رنگ سبز یکی را انتخاب نمایند. این خودروی جدید به عنوان یک شاسی‌بلند میان سایز تا بزرگ شناخته می‌شود و طول/عرض/ارتفاع ۴۸۵۰/۱۹۳۰/۱۷۱۲ میلی‌متری و فاصله بین محوری ۲۸۲۰ میلی‌متری دارد. T10 چهارمین محصول چری پس از عرضه مجدد محصولات فالوین به شمار می‌رود. این شاسی‌بلند دارای تجهیزاتی همچون سانروف پانورامیک، دستگیره‌های در پنهان، رینگ‌های ۲۰ اینچی، جلوپنجره بسته و سیستم کمک‌راننده سطح ۲.۵ است. وجود رادارهای جلو و عقب باعث پایش ۲۴ ساعته راننده، هشدار باز بودن درها، پایش نقاط کور، هشدار برخورد از عقب، هشدار ترافیک پشتی و دستیار ترافیک می‌شوند.

وقتی وارد کابین چری فالوین T10 شوید شاهد فضایی با متریال نرم و چرم خواهید بود. خریداران امکان انتخاب رنگ‌های بنفش و سبز را برای داخل خودرو خواهند داشت. این بخش از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، هدآپ دیسپلی ۵۰ اینچی، فرمان دی کات، ورودی‌های هوای متمایز، دو پانل شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، نورپردازی داخلی با ۲۵۶ رنگ، کنترل از راه دور خودرو، کلید بلوتوث، وای فای هات اسپات، دستیار صوتی هوش مصنوعی و سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو تشکیل شده است.

جدیدترین شاسی‌بلند چری به دو صورت پنج و شش‌نفره در دسترس است و وزن مدل پنج‌نفره به ۲۰۲۸ کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که مدل شش‌نفره ۲۱۹۹ کیلوگرم وزن دارد. صندلی‌های راننده و سرنشین جلوی این خودرو به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و در مدل پریمیوم ادیشن گرم‌کن به آن‌ها اضافه شده است. صندلی‌های جلوی مدل لاکچری ادیشن علاوه بر تنظیم برقی و گرم‌کن دارای سردکن و ماساژور هستند و صندلی‌های ردیف دوم هم با گرم‌کن عرضه می‌شوند. نهایتاً باید به مدل فلگشیپ اشاره کرد که دارای بلندگوهای اضافی در پشت‌سری صندلی راننده و سردکن صندلی‌های عقب است.

این شاسی‌بلند از قوای محرکه پلاگین هیبریدی چری متشکل از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و یک یا دو موتور برقی سود می‌برد. راندمان گرمایی پیشرانه به ۴۴.۵ درصد می‌رسد و قدرت و گشتاور آن ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتون متر اعلام شده است. نسخه تک موتوره دارای یک موتور برقی در جلو با ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر است درحالی‌که مدل دو موتوره از یک موتور برقی اضافه در اکسل عقب بهره برده و خروجی آن به ۲۳۵ اسب بخار و گشتاورش به ۳۱۰ نیوتون متر می‌رسد. چری صفر تا صد کیلومتر در ساعت مدل‌های تک و دو موتوره را به ترتیب ۸.۸ و ۴.۹ ثانیه اعلام کرده است.

علاوه بر این، باتری ۳۴.۴ کیلووات ساعتی فالوین T10 توسط CATL تأمین شده و در حالت برقی باعث دستیابی به توان پیمایش ۲۰۰ و ۲۱۰ کیلومتر می‌شود. همچنین چری شعاع حرکتی ترکیبی این خودرو را بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. با استفاده از شارژر سریع می‌توان در ۱۸ دقیقه شارژ ۳۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند درحالی‌که این عمل با شارژ معمولی ۵.۵ ساعت طول خواهد کشید. در پایان باید گفت چری در نیمه اول امسال به فروش فراتر از ۱.۱ میلیون دستگاهی رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین میزان صادرات این شرکت نیز بیش از ۵۳۰ هزار دستگاه بوده که حاکی از رشد حدود ۳۰ درصدی است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar