معرفی چری Big Ant ، مورچه ۲۴ هزار دلاری

بروزرسانی در: چهارشنبه 12 آبان 00 ساعت 09:59
معرفی چری Big Ant ، مورچه 24 هزار دلاری

شرکت Chery New Energy به تازگی از عرضه بیگ آنت ۲۰۲۲ خبر داد. این خودروی جدید در سه مدل متفاوت Chaoxiang، Yuxiang و Zhixiang در محدوده قیمت ۱۵۶۶۰۰ تا ۱۷۹۹۰۰ یوان (۲۴۴۸۰ تا ۲۸۱۲۰ دلار) روانه بازار می‌شود.

بنا به گفته چری نیو انرژی، رزرو بیگ آنت جدید با یک پکیج جایزه ویژه همراه بوده و خریدار می‌تواند از خدمات گارانتی مادام‌العمر خانواده Ant استفاده کند. این پکیج عبارت است از سپرده ۱ تا ۵۰۰۰ یوانی به صورت نقد در یک پاکت نامه قرمزرنگ، یارانه ۸۰۰۰ یوانی برای تعمیر و همین‌طور یارانه خرید اضافی ۶۰۰۰ یوانی، تخفیف مالی ۸۰۰۰ یوانی برای باتری، بیمه اجباری رایگان برای پزشکان و پرستاران، معلمان، روزنامه‌نگاران، نظامیان و نیروی پلیس و همین‌طور ضمانت‌نامه مادام‌العمر مخصوص افرادی که برای اولین بار صاحب خودروی شخصی می شوند.

از لحاظ ظاهری، بیگ آنت ۲۰۲۲ استایل مدل قبلی را حفظ کرده است، مخصوصاً نمای جلو بسیار آشنا و شناخته شده است. با این حال، مدل‌های جدید دارای دو رنگ‌بندی جدید دیگر به نام‌های آبی Nansha و بنفش Yili هستند. بنابراین بیگ آنت جدید در شش رنگ متفاوت و زیبا قابل‌دسترس است. فضای داخل کابین به وسیله مجموعه Danxia و ترکیب رنگ‌های قرمز و مشکی آراسته شده است. شکل کلید خودرو، آینه عقب دستی ضدتابش و همچنین الگوی خوشامدگویی به نحوی ارتقا یافته که حس و حال لوکس بودن بیگ آنت را افزایش می‌دهد.

از لحاظ اندازه، چری بیگ آنت ۲۰۲۲ از الگوی مدل قبلی پیروی کرده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب به ۴.۶۳، ۱.۹۱ و ۱.۶۵۵ متر می‌رسد. فاصله بین محور جلو و عقب نیز برابر با ۲.۸۳ متر است.

خودروی Big Ant 2022 از لحاظ تجربه حسگری به طور چشمگیری بهبود یافته است. عملکرد شناسایی چهره Face ID به نحوی ارتقا پیدا کرده که اطلاعات چهره از طریق الگوریتم‌های نرم‌افزاری استخراج شده و اعتبارسنجی تنها در عرض ۰.۲ ثانیه با نرخ دقت بیش از ۹۸% انجام می‌شود. اگر از کلید برای باز کردن قفل خودرو استفاده شود، تنها به ۷ ثانیه زمان برای روشن شدن ماشین احتیاج است. بیگ آنت جدید دارای یک سیستم هوشمند VIP است که می‌تواند عادات روزمره مالک خودرو را حفظ کند.

داخل کابین چری Big Ant

چری بیگ آنت ۲۰۲۲ از سیستم صوتی قدرتمند سونی استفاده می‌کند و شامل ۸ اسپیکر می‌شود که با کمک فناوری Double 2Way می‌تواند پوشش فرکانسی یکپارچه‌ای را در داخل کابین به وجود آورد.

از لحاظ ایمنی باید خاطرنشان کرد که مورچه بزرگ جدید کمپانی چری بر اساس پلتفرم فناوری ماژولار هوشمند سبز @LIFE ساخته شده است. بنابراین دارای بدنه تمام آلومینیومی بوده و علیرغم کاهش وزن ۳۰ درصدی نسبت به مدل قبلی، استحکام آن تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

چری بیگ آنت ۲۰۲۲ از یک سیستم رانندگی الکتریکی سه در یک ارتقاءیافته استفاده می‌کند. حداکثر اثربخشی موتور برابر با ۹۷% بوده و توان خروجی تا ۱۵% افزایش یافته است. حداقل و حداکثر قدرت موتور به ترتیب برابر با ۱۷۴ و ۲۰۱ اسب بخار است. بر همین اساس حداکثر گشتاور به ۲۸۰ و ۲۹۵ نیوتن متر می‌رسد. حداکثر سرعت Big Ant 2022 برابر با ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و شتاب آن تنها در عرض ۳.۶ ثانیه از صفر به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو به مجموعه باتری ۷۰.۱ کیلووات ساعتی مجهز بوده و رنج کروز NEDC آن برابر با ۵۱۰ کیلومتر است.

چری Big Ant

علاوه بر قدرت بالا، NVH بیگ آنت جدید تقریباً تا ۲% افزایش یافته و سروصدای ناشی از موتور حین رانندگی حدود ۱.۵ دسی‌بل بیشتر شده است.

چری بیگ آنت ۲۰۲۲ از سیستم کمک‌راننده خودکار سطح L2+ @Pilot استفاده می‌کند و به کروز آداپتیو APA، دستیار حفظ خط (LKA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDP)، سیستم ترمز فعال AEB، سیستم پارکینگ هوشمند APA و سیستم نظارت بر خستگی BAWS و همین‌طور آپشن های دیگر مجهز است.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar