معرفی کادیلاک CT5-V بلک وینگ ۲۰۲۵

بروزرسانی در: پنج شنبه 5 بهمن 02 ساعت 11:48
معرفی کادیلاک CT5-V بلک وینگ 2025

شرکت کادیلاک از نسخه‌های به‌روز شده CT5-V استاندارد و بلک وینگ ۲۰۲۵ با نمایشگر ۳۳ اینچ در کابین رونمایی کرد.

در نمایشگاه دیترویت سال قبل نسخه‌های به‌روز کادیلاک CT5 مدل ۲۰۲۵ رونمایی شدند اما خبری از مدل‌های سری V نبود تا اینکه آمریکایی‌ها امروز دو سدان به‌روز شده CT5-V و CT5-V بلک وینگ را به نمایش گذاشته‌اند. مهم‌ترین خبر اینکه مدل بلک وینگ از نظر قوای محرکه نسبت به قبل تغییری ندارد و بنابراین پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن همچنان ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۳ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو منحصراً از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۱۰ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های عقب می‌شود. کادیلاک می‌گوید تاکنون بیش از ۵۰ درصد خریداران بلک وینگ گیربکس دستی را انتخاب کرده‌اند.

اما آنچه تغییر کرده کابین و بدنه خودروست. کار را با طراحی ظاهری شروع می‌کنیم که مدل بلک وینگ از نمای جلوی به‌روز شده با جلوپنجره بزرگ و تریم عمودی چراغ‌ها سود می‌برد. کادیلاک خاطرنشان می‌سازد این تغییر باعث ایجاد جذابیت بیشتری در طراحی خودرو شده است. از دیگر تغییرات ظاهری سری V بلک وینگ می‌توان به بازنگری در گلگیر جلو، اسپلیتر متفاوت و خروجی‌های اگزوز جدید اشاره کرد. رنگ‌های بدنه جدیدی نیز در نظر گرفته شده‌اند که شامل دریفت متالیک، دیپ اسپیس متالیک و تایفون متالیک هستند.

اما مدل CT5-V استاندارد نیز بازنگری شده و از جلوپنجره مخصوص خود سود می‌برد. طراحی چراغ‌های جلوی این مدل با بلک وینگ یکسان است اما تریم منحصربه‌فردی در آن دیده می‌شود. همچنین در بخش پشتی هم اسپویلر متفاوتی وجود دارد. در این خودرو نیز سه رنگ جدید یاد شده قابل سفارش هستند. CT5-V مدل ۲۰۲۵ هم در بخش قوای محرکه تغییری ندارد و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی کادیلاک ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه رساندن نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد. همانند مدل سال قبل می‌توان این خودرو را به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک سفارش داد.

از نظر کابین هر دو مدل CT5-V و CT5-V بلک وینگ به‌روزرسانی مشابهی را نشان می‌دهد. نمایشگر اطلاعات سرگرمی مرکزی و پشت آمپرهای جداگانه حذف شده و هم‌اکنون به‌صورت یک نمایشگر واحد ۳۳ اینچی درآمده‌اند. این نمایشگر از نرم‌افزار گوگل سود می‌برد و بنابراین نقشه‌های گوگل برای ناوبری و گوگل پلی استور برای دانلود برنامه‌های بیشتر در دسترس راننده خواهند بود. درون این نمایشگر بزرگ ریکوردر داده پرفورمنس وجود دارد. از دیگر ابزارهای جدید سیستم اطلاعات سرگرمی کادیلاک می‌توان به تحلیلگر عملکرد در پیست، نکات مهم سرعت و… اشاره کرد. همچنین بهترین توصیه‌ها برای ثبت رکوردهای جدید در پیست نیز ارائه می‌شوند.

از جمله تکنولوژی‌های جدید این دو خودرو می‌توان مواردی همچون هدآپ دیسپلی با گرافیک متمایز و اینترفیس دگرگون شده را نام برد. نهایتاً باید بزرگ‌ترین تغییر محصولات سری V را سوپر کروز دانست که به‌صورت استاندارد در مدل‌های گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. این سیستم در سه سال اول مالکیت به‌صورت رایگان ارائه شده و پس از آن باید ماهانه مبلغ مشخصی را پرداخت کرد. کادیلاک در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا این دو خودرو را به نمایش گذاشته و حتی امکان شنیدن صدای پیشرانه مدل بلک وینگ وجود دارد چراکه CT5-V بلک وینگ خودروی ایمنی رسمی این مسابقه است. هر دو خودرو از تابستان سال جاری میلادی راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar