معرفی کانسپت تویوتا EPU

دوشنبه 1 آبان 02 ساعت 09:11
معرفی کانسپت تویوتا EPU

تویوتا پیکاپ کانسپت کامپکتی بنام EPU را با پیشرانه الکتریکی معرفی کرده که نزدیک به تولید به نظر می‌رسد و به‌وضوح فورد ماوریک را هدف قرار داده است.

تویوتا برای نمایشگاه توکیو ۲۰۲۳ برنامه‌های زیادی تدارک دیده که یکی از آن‌ها پیکاپ الکتریکی کانسپتی بنام EPU است. تویوتا این خودرو که چندان دور از تولید به نظر نمی‌رسد را کانسپت نسل بعدی پیکاپ میان سایز می‌داند. این یعنی کانسپت تویوتا می‌تواند پیش‌نمایشی از تاکومای الکتریکی آینده باشد اما اعداد و ارقام چیز دیگری میگویند. به گفتهٔ تویوتا، این پیکاپ کمی بیش از ۴.۹ متر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۳۵۲ میلی‌متر است که بیشتر هم‌اندازهٔ وانت‌های کوچک‌تری مثل فورد ماوریک خواهد بود. عرض ۱.۸۲ متری و ارتفاع زیر ۱.۸ متر نیز EPU را در بخش کامپکت قرار می‌دهد.

علاوه بر این، EPU مثل ماوریک ساختار یکپارچه دارد و به‌صورت دو کابین طراحی شده است. بااین‌حال، از لحاظ قوای محرکه، وانت ژاپنی‌ها تفاوت بزرگی با رقیب آمریکایی دارد زیرا به گفتهٔ تویوتا، این خودرویی الکتریکی است. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد وانت کانسپت خود اعلام نکرده اما لاستیک‌های آفرودی نشان از قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک دارند.

در دنیای کانسپت‌های فضایی، به‌وضوح EPU خودرویی نزدیک به تولید به نظر می‌رسد زیرا از کابین تکمیل و آماده با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ و صفحه آمپر دیجیتالی بهره می‌برد. این نمایشگرها روی داشبوردی پلکانی قرار گرفته‌اند که بخش پایینی صافی دارد و به غربیلک فرمان یوغ مجهز است. در بیرون پیکاپ شاهد اتاق بار کوچکی با درب ماژولار هستیم که از وسط تا می‌شود و فضای بیشتری را در اتاق بار برای حمل اشیاء طولانی‌تر فراهم می‌کند. این هم نشانهٔ دیگری است که تویوتا در طراحی کانسپت EPU فورد ماوریک را در نظر داشته است.

اما چرا غول ژاپنی به فکر ساخت رقیبی برای پیکاپ کوچک فورد افتاده است؟ چون تقاضا برای ماوریک از زمان معرفی بسیار زیاد بوده و تنها رقیب آن هیوندای سانتا کروز است. همچنین درحالی‌که دیگر شرکت‌ها در حال کار روی پیکاپ‌های الکتریکی فول سایز هستند، توسعهٔ یک وانت کامپکت برقی می‌تواند رقبا را غافلگیر کند. EPU همراه با چند کانسپت دیگر از تویوتا مثل لندکروزر Se در نمایشگاه توکیو که از ۲۶ اکتبر برابر با ۴ آبان به روی عموم باز می‌شود به نمایش درخواهد آمد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar