معرفی کانسپت جنسیس X گرن برلینتا

بروزرسانی در: دوشنبه 13 آذر 02 ساعت 08:43
معرفی کانسپت جنسیس X گرن برلینتا

این کانسپت که برای بازی گرن توریسمو معرفی شده است، از قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ V6 با ردلاین ۱۰ هزار rpm و یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند.

بازی گرند توریسمو به چیزی بیش از یک شبیه‌ساز مسابقه تبدیل شده و خودروسازان از این بستر برای معرفی کانسپت‌هایی تحت عنوان ویژن GT استفاده می‌کنند که افراطی‌ترین رؤیاهای طراحان خودرو را نشان می‌دهد. کانسپت جنسیس X گرن برلینتا هم دقیقاً همین کار را انجام داده و آخرین نسخه از زبان طراحی Athletic Elegance را بدون محدودیت‌های یک خودروی تولیدی به نمایش گذاشته است.

درحالی‌که برخی از کانسپت‌های ویژن GT صرفاً در دنیای دیجیتال باقی ماندند، جنسیس یک پروتوتایپ اندازه کامل از کانسپت خود ساخته و آن را در فینال سری جهان گرن توریسمو در بارسلون رونمایی کرده است. این یک هایپرکار چشمگیر است که برای مسابقات طراحی شده است. بدنهٔ کم‌ارتفاع، کاپوت کشیده و منحنی‌های جذاب از ویژگی‌های بیرونی این کانسپت هستند که ضریب درگ ۰.۳۴ را ایجاد کرده‌اند.

چراغ‌های دوخطی آشنای جنسیس در اینجا دور جلوپنجرهٔ تاجی شکل را احاطه کرده و تا روی گلگیرهای جلو کشیده شده‌اند تا در کنار رنگ چشمگیر نارنجی ماگما و رینگ‌های تک‌پیچ عظیم، نمای جذابی را ایجاد کنند. قسمت عقب خودرو هم به شکل یک بیضی طراحی شده و در پایین آن دیفیوزر بزرگی با چراغ ترمز مشابه فرمول یک خودنمایی می‌کند.

جنسیس در داخل گرن برلینتا توانسته به‌خوبی فضای لوکسی را با ویژگی‌های برگرفته از موتوراسپرت به روشی مینیمال ترکیب کند. ویژگی مهم در اینجا یک رابط کاربری پانورامای دیجیتال است که در پایین شیشهٔ جلو نصب شده و علاوه بر نمایش اطلاعات ضروری، دید را هم بهبود می‌بخشد. کنترل‌های دوار لوکس روی غربیلک فرمان یوغ، رو دری‌ها و داشبورد هم یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی قابل‌ذکر این کانسپت هستند. علاوه بر این، صندلی‌ها هم کمی حس سدان پرچم‌دار G90 را به کابین فیبر کربنی این هایپرکار وحشی القا کرده‌اند.

جنسیس مشخصات فنی X گرن برلینتا را هم منتشر کرده است اما این اعداد و ارقام فقط برای دنیای مجازی هستند. این ماشین از یک قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که یک پیشرانهٔ V6 لامبدا در وسط خودرو به همراه یک موتور الکتریکی یاسا تشکیل شده است. موتور V6 به‌تنهایی ۸۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و تا ۱۰ هزار rpm دور می‌گیرد درحالی‌که موتور الکتریکی هم ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۶ نیوتن متر گشتاور را به این ارقام می‌افزاید تا مجموع خروجی به ۱۰۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۳۷ نیوتن متر گشتاور برسد.

مطمئناً این کانسپت تولید نخواهد شد اما می‌توانیم امیدوار باشیم که بتوانیم برخی از ویژگی‌های جذاب آن را در محصولات تولیدی آیندهٔ جنسیس ببینیم زیرا دوست داریم برند لوکس هیوندای شانس خود را در بخش‌های هیجان‌انگیزتر بازار هم امتحان کند. در همین حال، گیمرها می‌توانند از ژانویهٔ ۲۰۲۴ رانندگی با کانسپت X گرن برلینتا را در بازی گرن توریسمو تجربه کنند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar