معرفی کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ

یکشنبه 9 اردیبهشت 03 ساعت 15:28
معرفی کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ

شرکت جیلی در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ از محصول کانسپت گلکسی استارشیپ رونمایی کرد.
چینی‌ها با این کانسپت پیش‌نمایشی از یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی پرچم‌دار را انجام داده‌اند. قرار است نسخه تولیدی گلکسی استارشیپ از سال آینده و با نام احتمالی گلکسی L9 راهی بازار شود. جیلی اولین بار در سال قبل زیر برند گلکسی را معرفی کرد و در همان زمان اعلام نمود این شرکت چهار محصول پلاگین هیبریدی با نام‌های L5، L6، L7 و L9 را در دو سال آینده تولید خواهد کرد.

این شاسی‌بلند بزرگ با طول بیش از ۵ متر به خاطر درهای متفاوت موسوم به خودکشی و گالوینگ بسیار متمایز جلوه می‌کند. این ویژگی به احتمال زیاد در نسخه تولیدی دیده نخواهد شد هرچند برخی دیگر از ویژگی‌های گلکسی استارشیپ شاید به مدل نهایی راه یابند. بخش جلوی این خودرو همانند خودروهای برقی مسدود بوده و از طراحی ماتریکس مشابه گلکسی E8 استفاده می‌کند. در نمای جانبی جیلی گلکسی استارشیپ خطوط سرراستی بکار رفته‌اند و دستگیره‌های در پنهان و رینگ‌های سه‌گوش نیز جزو دیگر ویژگی‌های بصری هستند. احتمالاً این نوع طراحی برای آیرودینامیک بهتر بکار رفته هرچند امکان دارد نسخه نهایی نیز از آن بهره ببرد. در بخش پشتی نیز دو بال کوسه‌ای در سقف نصب شده که با همراهی لوگوی جیلی ترکیب جالب و متفاوتی ایجاد می‌کند.

طراحی کابین جیلی گلکسی استارشیپ مشابه فیلم‌های علمی تخیلی است و صندلی‌های این خودرو نه می‌توانند به حالت تخت دربیایند بلکه امکان خروج از خودرو را نیز دارند. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به هوش مصنوعی و تکنولوژی تابش هولوگرافیک و تصویرسازی شخصی اشاره کرد. نیروبخش این تجهیزات نیز چیپ کوالکام اسنپ دراگون ۸۲۹۵ است. همچنین سیستم یکپارچه‌ای نیز برای گوشی‌های هوشمند، پهپادها و عینک‌های هوشمند وجود خواهد داشت.

اما همان‌طور که گفته شد امکان دارد برخی ویژگی‌های شاسی‌بلند مفهومی جیلی به نمونه تولیدی راه یابد. اولین ویژگی به پلتفرم جدید GEA مربوط می‌شود که از معماری قبلی SEA مشتق شده و در محصولات گوناگون این خودروساز بکار می‌رود. پلتفرم GEA می‌تواند از قوای محرکه برقی خالص، برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش و پلاگین هیبریدی پشتیبانی کند. گلکسی استارشیپ به نسل جدید سیستم پلاگین هیبریدی ثور جیلی مجهز شده و پیشرانه درون‌سوز آن بالاترین راندمان گرمایی در دنیا یعنی ۴۶ درصد را دارد. چینی‌ها ادعا می‌کنند شعاع حرکتی ترکیبی این خودرو به بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت آن به کمتر از ۳ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.

همچنین پلتفرم GEA جیلی باعث استفاده از یک اکوسیستم دیجیتالی هوش مصنوعی برای خودروهای مدرن می‌شود. شاسی دیجیتال هوش مصنوعی این برند نیز توسط خود جیلی توسعه یافته و با ویژگی‌هایی همچون فرمان با سیم، سیستم خودران و… همراه است. گفته می‌شود زمان پاسخ خودرو به محرک‌ها به ۴ میلی‌ثانیه می‌رسد و بنابراین خودرو می‌تواند به‌صورت خودران حرکت کند. یکی دیگر از ویژگی‌های کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ سیستم درایو الکتریک هوشمند ۱۱ در ۱ خواهد بود.

جیلی می‌گوید این موتور برقی سبک‌ترین، کوچک‌ترین و کاراترین سیستم الکتریک دنیای خودروست که درعین‌حال باعث بهبود راندمان انرژی و پرفورمنس خودرو می‌شود. جیلی ادعا کرده کارایی موتور برقی این کانسپت به حدود ۹۰ درصد رسیده و وزن آن حدود ۸۰ کیلوگرم است. چینی‌ها همچنین اظهار داشته‌اند استفاده از تکنولوژی یکپارچه‌سازی سیلیکون کاربید هیبرید باعث می‌شود میزان سیلیکون کاربید مصرفی برای پلتفرم معماری ۸۰۰ ولتی تا ۷۵ درصد کاهش یابد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar