معرفی کراس اوور نیو eC6 جدید

سه شنبه 28 شهریور 02 ساعت 10:44
معرفی کراس اوور نیو eC6 جدید

نیو(NIO) نام یک استارت آپ چینی است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی مجهز به فناوری خودران آغاز کرده است. دفتر مرکزی این کمپانی در شانگ های قرار دارد و حدود ۴ هزار کارمند(آمار سال ۲۰۱۸) نیز در نیو مشغول به فعالیت هستند.

نیو حدود ۳ سال قبل از یک کراس اوور الکتریکی با نام eC6 رونمایی کرد و اکنون ویرایش جدیدی از eC6 توسط نیو ارائه شده که در این مطلب نگاهی بدان خواهیم داشت.

آشنایی با نیو ئی سی۶ جدید

نیو ئی سی۶ در بازار چین از ۴۹ تا ۵۷ هزار دلار قیمت دارد پس یک محصول اقتصادی محسوب نمی شود و طبیعتا انتظارات از آن به همین میزان بیشتر خواهد بود.
یکی از نقاط شاخصی که در معرفی ئی سی۶ جدید به آن پرداخته شده، توانایی پیشرانه الکتریکی در ثبت شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر است که ۴.۴ ثانیه محاسبه شده است. این آمار برای یک شاسی بلند چینی در رده قیمتی ۵۰ هزار دلار بسیار چشمگیر محسوب می شود.

کراس اوور میان سایز ئی سی۶ براساس نسل دوم پلتفرم الکتریکی کمپانی نیو توسعه یافته است. پلتفرمی که تمامی محصولات جدید نیو به آن منتقل خواهند شد.

طراحی جدید قسمت دماغه، سپر اصلی، چراغ های اصلی عقب، دستگیره درب های پاپ-آپ و شیب جسورانه سقف در قسمتی که به درب صندوق می رسد همگی به شکل گیری یک خودرو جذاب کمک کرده اند.
اس یو وی کوپه جدید نیو از منظر قوانین آئروداینامیک در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. اسپویلر فعال عقب ۱۳۵۳ میلیمتر طول و ۱۹۶ میلیمتر عرض دارد. اسپویلر الکتریکی عقب دارای دو حالت عملکردی است. یکی حالت اتوماتیک و دیگری ثابت. در حالت اتوماتیک، زمانی که سرعت خودرو به ۸۰ کیلومتر برساعت می رسد اسپویلر فعال می شود تا شرایط آئروداینامیک خودرو بهبود یابد. در حالت اتوماتیک اسپویلر زمانی غیرفعال می شود که سرعت خودرو به ۲۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد.

نکته جالب آنکه زوایای اسپویلر در سرعت های بالا با توجه به عدد کیلومتر شمار تغییراتی دارد تا این افزونه با عملکرد خود بهترین شرایط را برای خودرو ایجاد کند. برای مثال در سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت زاویه اسپویلر ۲۳ درجه است. بالاترین درجه ای که اسپویلر ایجاد می کند حدود ۳۱.۵ درجه محاسبه شده است.

کابین طراحی کاملا مینیمال دارد و یک نمایشگر بسیار بزرگ در قسمت مرکز جلب نظر می کند. نمایشگر اطلاعات کیلومتر نیز از نوع دیجیتال انتخاب شده است.

براساس اطلاعات موجود، در کابین نیو ئی سی۶ جدید ۲۲ فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است. ظرفیت قسمت بار ۵۹۴ لیتر است که با خواباندن صندلی ردیف دوم به ۱۴۰۲ لیتر افزایش خواهد یافت.

از دیگر امکانات کابین و ایمنی می توان به سانروف لمینت دولایه، پکیج اکوستیک، سیستم حذف هوشمند صدای کابین، چیپ اورین اکس انویدیا با ۴۸ هسته پردازنده، سنسورهای هشدار برخورد، ترمز اضطراری، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم لیدار و بسیاری از جزئیات فناورانه دیگر اشاره کرد.

شاخص یدک کشی نیو eC6 برابر با ۱۲۶۰ کیلوگرم است.
نیو ئی سی۶ از منظر ابعاد برابر با ۴۸۴۹ میلیمتر در طول، ۱۹۹۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۹۷ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۹۱۵ میلیمتر است.

استفاده از دو موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور روی هر محور به مفهوم فعالیت سامانه تمام چرخ الکتریکی در این شاسی بلند است. خروجی موتور جلو ۲۰۴ اسب بخار و خروجی موتور عقب ۲۸۵ اسب بخار است.

برد حرکتی نیز حدود ۴۹۵ کیلومتر مورد اشاره قرار گرفته که انرژی آن از بسته باتری ۷۵ کیلووات ساعت تامین می شود. در تریم پرچمدار از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت با برد حرکتی ۶۳۰ کیلومتر استفاده خواهد شد.

عصر ایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar