معرفی نیو EC7 برقی به عنوان آیرودینامیک ترین شاسی‌ بلند جهان

جمعه 9 دی 01 ساعت 09:57
معرفی نیو EC7 برقی به عنوان آیرودینامیک ترین شاسی‌ بلند جهان

همین چند روز پیش بود که خبری درباره نیو EL7 منتشر کردیم و حالا نوبت به محصول دیگری با نام EC7 رسیده که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. خودروساز چینی یاد شده EC7 را به عنوان نسخه کوپه مانند از EL7 یاد شده معرفی کرده و نیو از آن به عنوان شاسی‌بلند کوپه و پرچم‌دار خود نام می‌برد.

البته از نظر ما این عبارات مبهم کمکی به فهم بیشتر درباره ویژگی‌های طراحی این خودرو نمی‌کند هرچند باید گفت چیزهای شنیدی زیادی درباره نیو EC7 برقی وجود دارد! ابتدا به طراحی این خودرو می‌پردازیم که دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. در واقع نمای جلوی این خودرو دقیقاً مشابه مدل EL7 بوده و از خط سقف خمیده و اورهنگ عقب طویل‌تر سود می‌برد. نیو EC7 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۹۶۸/۱۹۷۴/۱۷۱۴ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن به ۲۹۶۰ میلی‌متر می‌رسد. مهم‌تر اینکه خودروی موردبحث ضریب درگ ۰.۲۳ دارد که آن را طبق گفته‌های نیو به آیرودینامیک ترین شاسی‌بلند جهان تبدیل می‌کند. یکی از چیزهایی که باعث شده خودروی جدید نیو به این عملکرد آیرودینامیکی دست یابد بال عقب فعال آن است.

نیروبخش این قدبلند چینی هم دو پیشرانه برقی است که حداکثر قدرت ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر تولید می‌کنند. EC7 با این مجموعه می‌تواند ظرفت مدت ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. خودروی یاد شده با باتری‌های ۷۵، ۱۰۰ یا ۱۵۰ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد و شعاع حرکتی آن نیز بین ۴۹۰ تا ۹۴۰ کیلومتر خواهد بود.

از نظر تجهیزات باید گفت EC7 به‌صورت استاندارد با سقف پانورامیک بزرگ ساخته شده از شیشه دولایه ضد صدا و گرما عرضه می‌شود. تکنولوژی الکتروکرومیک منعطف نیو نیز باعث می‌شود بتوان میزان عبور نور را در ۵ سطح تنظیم کرد تا بتوان میزان تیرگی شیشه‌ها و پنجره‌ها را تعیین نمود. از دیگر ویژگی‌های نیو EC7 می‌توان سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و صندلی‌های گرم‌کن و سردکن دار را نام برد. نیو قبلاً پیش‌فروش خودروی جدید خود را شروع کرده و آن را از سال آینده عرضه خواهد کرد. ارزان‌ترین نسخه EC7 قیمت حدود ۷۰۱۰۰ دلاری داشته درحالی‌که قیمت مدل مجهز به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی از ۷۸۴۴۷ دلار شروع می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar