معرفی کیا EV6 مدل ۲۰۲۳

جمعه 20 آبان 01 ساعت 13:27
معرفی کیا EV6 مدل 2023

کیا EV6 مدل ۲۰۲۳ با تغییرات معرفی شد. این خودروساز کره‌ای اقدام به حذف مدل پایه لایت کرده و هم‌اکنون نسخه ویند به مدل پایه بدل گردیده است. به این ترتیب ارزان‌ترین نسخه EV6 مدل ۲۰۲۳ قیمت ۴۹۷۹۵ دلار دارد که ۷۱۰۰ دلار بیشتر از نسخه پایه سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

همچنین با بررسی نسخه‌های گوناگون این خودرو می‌فهمیم EV6 مدل ۲۰۲۳ حدود هزار دلار گران‌تر از سال پیش شده است. نسخه پایه لایت در سال ۲۰۲۲ فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب و با باتری ۵۸ کیلووات ساعتی عرضه می‌شد. تک پیشرانه الکتریکی این خودرو نیز قدرت ۱۶۸ اسب بخاری داشت و برای رسیدن از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت ۸ ثانیه زمان نیاز داشت. شعاع حرکتی تخمینی آن نیز ۳۷۳ کیلومتر اعلام شده بود.

اما نسخه پایه کیا EV6 مدل ۲۰۲۳ که ویند نام دارد به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک در دسترس بوده و صرف‌نظر از پیکربندی انتخابی با باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود. نسخه تک موتوره و دیفرانسیل عقب این خودرو با قدرت ۲۲۵ اسب بخار و شعاع حرکتی ۴۹۹ کیلومتر در دسترس خواهد بود؛ اما نسخه دوموتوره و چهار چرخ محرک EV6 ویند الکتریکی قدرت ۳۲۰ اسب بخار و شعاع حرکتی ۴۵۴ کیلومتری دارد.

مدل بعدی با نام GT-Line شناخته می‌شود و همان قوای محرکه مدل ویند را ارائه می‌کند. تفاوت اصلی این مدل در نسخه چهار چرخ محرک به رینگ‌های ۲۰ اینچی بجای نمونه‌های ۱۹ اینچی مدل ویند مربوط می‌شود که باعث خواهد شد شعاع حرکتی به ۴۰۶ کیلومتر کاهش یابد؛ اما عضو جدید خانواده کیا EV6 مدل ۲۰۲۳ با نام GT شناخته می‌شود که روی پرفورمنس تمرکز دارد و دو پیشرانه آن قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخار تولید کرده و باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت می‌شوند. شعاع حرکتی این مدل به ۳۳۲ کیلومتر می‌رسد.

کیا تحویل EV6 مدل ۲۰۲۳ به نمایندگی‌ها را از چند هفته دیگر شروع می‌کند. تا اکتبر سال جاری این شرکت تعداد ۱۸۷۵۰ دستگاه از این خودرو را به فروش رسانده است. EV6 در اولین سال حضور خود در بازار جوایز زیادی به دست آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به عنوان خودروی سال اروپا و فینالیست خودروی سال دنیا اشاره داشت. البته EV6 در نهایت رقابت را به هیوندای آیونیک ۵ که پلتفرم مشترکی با یکدیگر دارند واگذار کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar